AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.553

Lite fundersam (fälg/däck fråga)

Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Chevrolet Van Hitopp 00" Familjekombin
Jag beställde nyss nya fälgar och däck till min 95:ans 750 (e38)

Men jag vart lite fundersam på om det kommer att fungera =/, och det är fram jag funderar på, fälgen är 8,5 bred och däcken till dom tog jag 255/35 r20,ET 24, kommer dessa att passa? utan att ta i eller annat krångel?, Tacksam för svar då jag annars måste ringa och ändra min order på måndag morgon.
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

verkligen ingen som vet?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kan tyvärr inte hjälpa dig men pröva hellre att lägga in samma fråga under "Samtliga BMW-modeller" eftersom det är mer drag :-) i den gruppen än i sjuseriegruppen....

Niklas

Fransosen
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Ok tack för svar..sitter i telekö till däckfirman nu dock =) tar det säkra före det osäkra och kör på 235 fram
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
255/35 ska funka om du inte åker alltför lågt. Osäker på vilket ET det ska vara fram dock. Jag åker 245/35/20 på Alpina Softline med coilovers lågt ställda och det är inget problem.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
ET20 är det visst på Alpina framfälgarna, utöver det har jag 15mm spacers på varje sida.
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Tack för svaren.. Det vart 245/35R20 Fram för att lira säkert. Vad har du för coilovers och hade du EDC innan isåfall var det nå strul eller nått annat problem med att montera eller var det bara bolt on ?
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Jag har AP coilovers, tillverkas i KW:s fabrik och är ungefär samma som KW V1 fast en aning billigare.

Hade ingen EDC eller nivåreglering på min så det var bara att byta, passade rakt på.
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Ahh oki jag har båda delarna och jag får inget vettigt svar av varken leverantörer eller hittar nån som bytt och fått det att funka utan strul så det ser ut som att man får köpa nya dämpare fram för 6900:- st =P hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.