AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.278

Skum Bmw M3 e36?

Sw
69
Swizz
Bmw 318i Limo -03
Hejsan alla Bmw älskare! Såg denna bmw (Länk ute på blocket igen, var ute på blocket för ca 1 månad sedan hos en annan säljare, nu är den till salu hos Askims Bil. Jag skulle ha köpt denna bil för ca 1 år sedan för 92 000:- men affären blev inte av då jag tyckte något inte stämde eftersom säljaren ville bil av med den ganska pronto och hävdade att hxn skulle köpa "hus", fick även reda på att hxn själv hade fått byta vanos på den när hxn var på väg hem med bilen efter inköpet.

Man blir lite misstänksam när bilen blir såld och efter 1 månad hamnar ute på blocket igen.

This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine.
Hm...H/K ljudet kom först sent -97 (årsmodell -98) har jag för mig, så har den H/K ljud så är det eftermonterat. Kolla isf om det sitter en "sub" där skidsäcken vanligtvis sitter. H/K har även så klart högtalare tillverkade av just H/K. Luftfiltret måste bort fort som ögat, hoppas original box+snorkel finns kvar annars får man räkna med att det kostar runt 1000kr nytt. Recarostolar är det INTE, kan iofs vara Recaro som tillverkar de men har aldrig hört det nämnas tidigare. Priset har jag ingen åsikt om, men jag skulle förvänta mig "top notch" för de pengarna, i alla avseenden.
Åh nej nu minns jag "Swizz" från den där E34 tråden. Lägg ner.
Tråden: Länk

Detta verkar vara ännu en besynerlig tråd utan någon som helst poäng varför den skrivits.
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Bra svar här gubbar! Skärp er och svara riktigt eller gå ut skruva med veteran bilen Dawwis

Får inte upp bilen på din länk Swiss
Ah...Dödspolaren dyker upp som en tomte på julafton ser jag*haha*. Jag överlåter tråden till Janne86, AP's med råge mest kunnige M-entusiast, samt Swizz, Janne86's vapendragare:). Over and out.

Just for the record: Han fick ett seriöst svar från min sida, men vad killen är ute efter vet jag inte...Han verkar starta trådar där syftet är att ???. Han är ju inte ens intresserad av bilen, vad finns det att diskutera om att föregående bytt Vanos? Åk o titta på bilen, provkör. Går den kasst eller har andra oegentligheter så ta upp den här i syfte att informera andra presumtiva köpare.

Eller kan det vara som så att Swizz tycker att bilen skall kosta max 92" eftersom han hade fått den för det priset för 1 år sedan? Swizz verkar vara en sån där som drömmer om M-bilar, men kommer aldrig ha modet att köpa en, för går de sönder så kostar det fläsk, eller hur Janne86? Som sagt priset har jag ingen åsikt om, det är ett begärt pris. Är man intresserad så åker man o kollar, påpekar alla brister för säljaren o levererar ett bud om bilen fortfarande är intressant, det är min taktik, o den fungerar i regel bra. Jag skambudar inte utan ger seriösa bud, bud som i regel "förkastas" med en gång, men som konstigt nog allt som oftast accepteras efter några veckors betänketid. Som sagt jag tittar inte på det begärda priset när jag köper en M, steg ett är att ta reda på om bilen motsvarar mina förväntningar, gör den får man förhandla eller vad man skall kalla det.
Sw
69
Swizz
Bmw 318i Limo -03
Här är Länken ---> Länk

Sw
69
Swizz
Bmw 318i Limo -03
Dawwe : Jag bor ca 55 mil från den bilen, känns lite onödigt och göra den resan för att sedan möjligtvis bli besviken.

Jag har uppfattat autopower som ett forum där alla bmw älskare samlas och snackar bmw? Du menar att jag har ingen rätt att skapa en tråd om att få reda på lite info om en Bmw m3 på ett bmw forum? Eller att kanske någon här på forumet vet en hel del om just den bilen?

"Jag har uppfattat autopower som ett forum där alla bmw älskare samlas och snackar bmw? Du menar att jag har ingen rätt att skapa en tråd om att få reda på lite info om en Bmw m3 på ett bmw forum?"

Snarare ett forum där folk rackar ner på bilar börjar jag få känslan av. Om du bara vill ha info varför döpa tråden till "Skum M3 E36"? Åk du och titta på denna bil, jag tror inte du blir besviken.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Kanske är det ditt sätt att uttrycka dig som ligger dig i fatet Swizz(både här och i e-34 tråden)?
Ingenstans i ditt första inlägg står det att du är intresserad av bilen och att du vill ha hjälp med att få fram information från oss andra medlemmar inför ett ev. köp. Bara att den är "skum"? Kan ju finns både en och två anledningar till att bilen måste säljas inom en månad, om än ovanligt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.