|
|
|
|---|---|
|
Förra ägaren till bilen har rökt i den. Hur får man bort rökdoften utan att kötta wunderbaums? Får ju inte lukta som en gammal volvo | |
|
Mr.cap kan göra en behandling , hör med dom /Björn |
|
| Du kan ju alltid prova husmorstricket, ställa in en skål med ättika. | |
|
Jag har provat det mesta och inget verkar fungera på min M5a. Nu har jag lämnat in den till en större recond firma och betalat 3800 kr och den luktar fortfarande rök. En ägare i Italien i 6 år..... Ska lämna in den igen på måndag till samma ställe, då ska dom antagligen plocka ner taket och sanera det. Taket är redan kemtvättat mmst en gång. Återkommer när dom är klara:) Lycka till med din bil!:) Mvh. Richard |
|
|
Köpte nyligen en bil med ganska inrökt interiör. Har gjort följande: *Diska alla plastdetaljer man orkar ta bort med såpa och varmt vatten, resterande rengjort med interiörtvätt flertalet gånger. Klädseltvätta med våtdamsugare på exakt allt som kan liknas med tyg, dvs. tak, hatthylla, delar av dörrsidor, bagageutrymme *Blåst rent o rengjort ventilationskanalerna som sitter i hatthyllan *Demonterat runt askoppar (mittkonsol m.m.) för att verkligen få bort all gammal aska. *Låtit stå i ett dygn med utspädd isättika. (Utförs på egen risk ska tilläggas) *Diskat gummimattor flertalet gånger. *Lagt in en Yoccoair påse (Tror inte den gjorde ett dugg nytta dock) Resultatet tycker jag idag är fullgott. Finns fortfarande en mycket svag doft, men inget som man reagerar på enligt personer som åkt med. Generellt har jag gjort rent allt man kommer åt, därefter har jag tryckt ner näsan, man känner vilka delar som fortfarande luktar rök. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ozon behandling. Då dör all lukt. Sedan sätter du i en nybilsdoft för att det ska lukta något. |
|
Enligt min recond firma så hjälper inte ozonbehandling om inte källan är luktfri dvs all inredning mm är tvättad så att det är luktfritt. Dom sa även att dom gått över till fogning där dom rökfyller med bakteriedödande medel som skulle ge bättre effekt än ozonbehandling. Jag ska troligtvis hämta bilen på onsdag, då ska det bli intressant och se om dom lyckats... Mvh. Richard |
|
| Hur gick det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.