|
|
|
|---|---|
|
Missljudet följer varvtalet, går det att byta lager eller är det en ny pump som gäller? Bilen är en 318 från 02 | |
| När uppstår ljudet? Är det när kompressorn jobbar dvs när magnetkopplingen är dragen, eller är det när ac:n är avstängd! Det senare kan vara ett dåligt frihjulslager i magnetkopplingen! | |
| När acn är påslagen, slår jag av acn så låter det ingenting | |
| Kolla spelat i magnetkopplingen, för stort ta bort en shimsbricka om möjligt. | |
|
Är det missljud i motorrummet eller inne i kupén ? Själv hade jag ett oljud som följde varvtalet och försvann när jag stängde av ac:n men hördes bara i kupén. Mycket störande oljud då jag hade först tankar att det var automatlådan som lät. Åkte in till en lokal ac verkstad och han toppade upp med lite mera köldmedia och sen vart det tyst. Troligtvis blev det ett ljud från expansionsventilen när trycket började bli lite lågt. Läst om fler med detta problem så värt att testa innan byte av kompressor. Killen tog en femhundrig för allt. Lycka till! |
|
| jag har fyllt upp mitt ac system och efter det så blev oljudet betydligt mindre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.