AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.649

Är jag fel ute?

be
76
beemer v8
528 touring 98,328cab 98 840 93
Har min 530 E60 ute på både AP&Blocket Länk bilen är i mycket fint skick, finns väl något skönhetsfel den är ju 10 år. Den är nybes u.a & enligt mig bra utrustad. Är 75 för mycket eller är annonsen dålig? Får bara en massa konstiga bytesförslag, Citroen Jumpy, Renault Clio,hembyggd S55 AMG av en s500 (Mattsvart). Ingen har varit & tittat på bilen för då tror jag den varit såld. Slutar nog med att jag får behålla den.
Patrik

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Annonsen är undermålig på information, bilderna känns rätt osexiga inne i en verkstadsliknande lokal. Priset är väldigt lågt, känns som även det kan avskräcka på något konstigt vis.
Ta lite nya bilder och lista utrustningen så kanske det går lite bättre!
be
76
beemer v8
Tack för tipsen, bilderna togs när nya hjulen provades.Håller helt med dig ang. priset har haft samma tanke. Men hoppades att nån seriös ändå skulle ringa & få lite info & ev kolla bilen.
Mvh Patrik
En i mitt tycke märklig annons. I stället för att fota utrustningslistan på sneden skriv ner de viktigaste detaljerna i annonsen. Fota bilen i en trevlig miljö, helst med originalhjulen och sälj 20" separat (det tjänar du på). Skriv hur länge du ägt den samt när viktiga reparationer/servicar är gjorda. Det är en bra början.

530i E60 Manuell-03 Silbergraumetallic/Svart läderklädsel
Sv-såld
Antal ägare?
Aktiv styrning
Sportchassi
Navigation Business
Elsportstolar med minne
Xenonljus
Fällbart baksäte
Farthållare
Träpaneler
Plyschmattor
Shadowline
Larm
18" style 124 med däck tillverkade? I dimension? Med så många mm?

Om den nu har skönhetsfel skriv vad dessa är. Nu undrar man vad kan det vara och får för sig att det är mer illa än vad det kanske är.

Om du inte känner dig orolig över stöld av delar från bilen, ha synligt regnummer eller åtminstone någon kommentar varför det inte syns om du är orolig.

Mvh Stephan
be
76
beemer v8
Hej Stephan det var ett tag sen du va hemma hos mig i Habo, allt väl?
Ang. min 530 så är det jag kallar skönhetsfel är så små så att gemene man skulle inte se dom, men jag vill inte kalla den felfri för jag vet hur mycket skit man kan få för det. Det är ändå en 10 år gammal bil.REG UHZ 102
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Lista de viktigaste sakerna från Länk och att den är svensksåld. Skriv inget om defekterna men förklara dem på telefon eller mail vid första kontakten. Glöm inte bättre bilder. Din bil borde säljas på en dag eller två med rätt annons till det priset.
Jo det var några år sedan 2005:) Allt är väl det har bara blivit fler 540i/6 E34 sedan sist=). Såg att du undrade över E32an i choklad i en annan tråd. Den gick åt efter ett antal år:). Var köpte du den?

Mvh Stephan
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Är 75,000kr verkligen så billigt?
16.574
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är ett tillräckligt bra pris för att få folk intresserade.

Jag håller med om att annonsen är märklig, nästan ingen information om själva bilen utan mest fokus på fälgarna. Prioriteringen borde vara tvärtom.

-------
//Lövet
m3
260
m3rso
Billös
Håller med dom andra. Bilen ser fin ut och priset är bra. Nästan så själv blir sugen att köpa den. Första intrycket gör en hel del på en annons. Jag måste själv göra om min annons med bättre bilder. Mvh
be
76
beemer v8
Stephan,chocklad 735an inhandlades på ett lokalt företag som heter Ryfors konfektyr.I övrigt har jag försökt förbättra annonsen,men är ju mycket för att folk hör av sig.Det som är ett litet märke kan vara en katastrof för någon annan.Därav min simpla annons.
Mvh Patrik

Visa användare
2.842
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Annonsen är supermycket bättre jämfört med när den stod på en lift. Jag gillar annonser där omgivningen är välordnad, det säger lite om säljaren och av vad man ser på dina bilder ser du ut att ha ordning även på grejerna runt dig. En bagatell kanske men som sagt, jag tittar mycket på sådant också.
be
76
beemer v8
Glömde ju länken.Länk

be
76
beemer v8
Bra där Robert,håller helt med dig,men min tanke med en enkel annons var ju att någon ringer/messar så jag kan ge all info.I mina ögon är bilen jättefin&jag har sett vilka påhopp man kan få om man skriver det,bla på detta forum.
Mvh Patrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.