AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.747

Släcka airbag lampa

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
lite dålig timeing men min airbag lampa på min E39 har börjat lysa nu två dagar innan besiktningen. Kommer bilprovningen ge nerslag på det ? och isåfall finns det nån möjlighet att släcka den själv ? Vet att BMW släckte den en gång och har håligt i typ ett år men börjat lysa igen.

mvh Thomas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja bilprovningen ger numer en "tvåa" för lysande airbag-lampa.

Du bör göra en felkodsavläsning för att se vad det är som gör att systemet varnar - det finns många tänkbara orsaker varav trasig sensormatta i passagerarstolen är den vanligaste. Men även glappkontakter i kontakterna under stolen är rätt vanligt.
Finns ett antal andra tänkbara orsaker till...

Trasig sensormatta i passagerarstolen fixas enklast/billigast genom att bygga en liten simulator (komponenterna kostar någon tia och man kan skruva ihop dem med en vanlig "sockerbit") enligt Hassos mekartips - kolla under "Gör-det-själv"!

Generellt behöver man släcka felkoden/lampan med diagnosdatoruppkoppling av något slag efter man lagat det som ger lysande lampan.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Tack för info Johan. Efter lite läsning om diagnosdatoruppkoppling fick jag syn på Icarsoft i910 BMW-felkodsläsare/raderare för 1490kr som kan vara gött att ha när sånt här uppstår. länk till i910 Länk

har ju besiktning på måndag em men kan ju alltid flytta den för att slippa få en onödig tvåa.

Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Tjena Blomman.

Ser att du bor i Skåne men står tyvärr inte var. Jag själv har tillgång till Carsoft och kan på så sätt läsa ut felkoder samt då återställa dom. Jag kan erbjuda mig att hjälpa dig om du vill men tyvärr så jobbar jag hela helgen. Skicka pm till mig om du behöver hjälp. =)

Mvh
Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.