|
|
|
|---|---|
|
Skulle göra ljus kontroll innan besiktningen och märker att bromsljusen inte fungerar. Har kollat kontakten, ok. Finns det ett relä, har även märkt att ljusvarnaren (om ljuset är på efter avstängning) inte fungerar, kan d hänga ihop ? Tacksam för hjälp, vill inte stå m bilen nu när d äntligen är varmt . / Mattias | |
|
Hade samma problem själv vilket jag löste igår. Är du helt säkert på att bromskontakten över bromspedalen fungerar? Tyckte själv att min verkade fungera bra tills jag felsökte den enkelt genom att kortsluta själva kabelkontakten med en liten bit kabel och så vips funkade bromsljuset igen. Så om du redan provat detta samt kollat över säkringarna vad som kan vara fel. För mig så räckte det i alla fall att plocka isär bromsljuskontakten och bända ut de fyra stiften lite och sedan sätta ihop den igen. |
|
|
Hej och tack, lyckades hitta ett kopplings schema och konstaterade då att nyckeln måste vara i första läget för att ge ström till kontakten. När jag plockade ner kontakten första gången gav den dålig kontakt, tog bort oxid men fick den inte att fungera, då hade jag inte nyckeln i tändningslåset ,besiktad idag u.a :-) |
|
|
Kul att du fick löst det! Antar att det helt enkelt var samma problem som för mig, dvs. dålig kontakt som snabbt blev fixat... Även om en ny bara kostar ca: 140kr så känns det ändå gött att lösa det på egen hand :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.