AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.123

m20b25 startar inte/ingen gnista!

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Har varit glapp i en kabel under tändningslåset, har gått att rucka lite under i några kablar samtidigt som man vrider på nyckeln så har den startat! Nu är den helt död! Går de att mäta sig till vilken kabel eller vad de nu är för fel med multimeter eller med en voltmätare(en penna som blir röd vid ström)! Osäker dock om de sistnämda är rätt namn på verktyget.
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Har som för mig att man ska höra soppapumpen när man vrider nyckeln i läge 2?? Enda jag hör är styrboxen som surrar...alla säkringar är hela under huven
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Sitter 3 reläer brevid varann under tändningslåset...eller ovanför kopplingspedalen kan man nog säga! Där vars dom är har jag ruckat i 2-3 kablar och då har den startat förut, nu igår så är den död, spelar ingen roll hur mycke jag ruckar fram o tillbaka. Allt är som vanligt bara att den inte får gnista! Trodde bergis att de var felet jag hittade nyss, tändstiftskabeln som går från fördelaren(huvudkabeln) var helt av! Så ersatte den med en ny som jag mätte upp så att man skulle vara säker! Startar ändå inte
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Kom igen nu!! Startade en annan tråd, men skriver här oxå...Har monterat nytt bränslepumpsrelä nyss utan resultat:( Hittade mer fel mest troligt. Oljeklegg inne i spjällhuset och insugbälgen, möjligen inne i lmm oxå! Stopp i vevhusventilationen eller vad? Inte kan de väl vara de som gör att motorn ej får gnista?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.