|
|
|
|---|---|
| Har försökt justera dörrarna som dom "tar" vid lagom islagshastighet men dom vill studsa ut i yttre hacket. Förut har det mest varit förardörren men nu har även hägerdörren börjat studsa. Har försökt justera oändligt antal ggr utan större framgång. Anar att det är någon bit som är sliten. Önskar tips hur jag ska göra - eller vilken del jag ska byta ut. | |
|
Står lte om dörrjustering här under karosseri. Länk Finns den lilla "plastnäsan" eller vad jag ska kalla den , kvar på själva dörrlåset på dörren utan den stänger de inte så bra. |
|
|
Jodå plastnäsan finns. Men jag börjar misstänka att det är den runda styrningen längst ner på den del som sitter på stolpen som är sliten. Finns en liknande grej på alfa Giulietta från samma tid. Man kan knappt se det med blotta ögat men är den sliten så studsar dörren. Ska ta fram kärran här om nån vecka så får jag se om det kan stämma. Isåfall ska den runda delen ha nån slags hård slang runt sig.. Svårt att tänka mig att ingen annan råkat ut för det här. Tack för pdf:n ! |
|
| Trevligt med Alfor! Har dock aldrig ägt någon, följt en Montreal renovering på Alfa forumet. På 02:an sitter inget runt den runda delen på låset. | |
| Jaha - tillbaka på ruta 1... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.