|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått ett irriterande problem med bilen som jag försöker lösa. Det hela började för några veckor sedan med att ljudet började hacka från och till. Efter någon dag så blev det helt tyst nån timma för att sedan fungera igen från och till. i samband med etta slutade även "ratten" till i drive att reagera. När ljudet kommer från stereon fungerar dock allt som det skall.. Läste mej till på några engelskspråkiga forum att detta inte var helt ovanligt när batteriet började bli dåligt. Eftersom att vi har batterikonditionstestare (långt ord) på jobbet så tog jag hem den och testade. Det gamla batteriet var enligt den helt kasst så det var väl bara till att köpa ett nytt. Köpte ett nytt idag (iof inte helt samma spec som det innan) och testade. Ingen direkt skillnad helt ärligt vilket jag ju innerligt hoppades att det skulle vara. Så nu står jag med ett nytt batteri (iof behövde det bytas men ändå) men en bil som fortfarande inte fungerar riktigt som den skall. Bilen har i övrigt inte lämnat några som helsta felkoder förutom battery discharge några ggr vilket ju förmodligen vart batteriet. Har kollat i bagaget efter vatten mm men det är snustorrt. Skulle uppskatta bra ideér på vad som kan vara fel. Dock inga du har fel på den och den grejen som oftast är kastat ur luften utan hjälp att gå vidare med felsökning. Om jag inte hittar något under helgen får det bli att åka ner till schmiedmann på måndag för hjälp! Mvh Fredrik | |
| Kanske borde tillägga att det är en bmw 535d touring e61 05. | |
| Körde några km med bilen och vips så hoppade allt igång som vanligt igen. Har nu bara för att nöjesåka och testa lite kört 10 mil och allt fungerar perfekt. Var nog så att bilen behövde fatta att det nya batteriet satt på plats, hur det nu fungerar vet jag inte, så nu känns det rätt bra faktiskt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.