|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Du kan väl hojta till när bilen kommer ut på annons igen? | |
|
Nu skickade säljaren SMS där han ångrar sig och inte längre går med på att köpa tillbaka bilen. Nu gjorde jag som så att jag bokade helt enkelt tid med en advokat på Onsdag där vi gemensamt går ihop de dokument osv som finns och skriver ihop ett brev. Sedan får vi se hur långt denna processen går och vart det slutar. Jag är beredd på att kämpa lite och låta det kosta någon krona bara för att rätt ska vara rätt i detta fallet. |
|
|
Bra!!! Med tanke på hur det där oljefiltret såg ut har det väl inte bytts förra gången heller? Och oljan?? Missad longlifeservice är illa. Är det samma verkstad som servat förut? Att säljaren ska få serviceskostnaden krediterad och stoppa dessa pengar i egen ficka är givetvis helt oacceptabelt! Verkstaden borde kunna betala det direkt till dig (om du är ägare) istället? Alternativt faktiskt utföra det jobb de en gång fått betalt för, eller i sista hand göra nästa service (eftersom du redan fixat själv). |
|
|
klart dom inte kan betala direkt till honom då det ej är han som gjort köpet/ affären. Inte så enkelt. |
|
|
Nej kanske inte, men det är ju han som äger bilen, HAR KVITTOT och som gör reklamationen. Hade det varit en begagnad kamera eller dyl hade det ju funkat fint. |
|
|
Kan inte låta bli att fundera oå om bilens alls varit där på service öht...? Känns närmast som säljaren fått ett kvitto av nån polare på bilfirman innan försäljningen bara för att det skulle se bra ut i samband med försäljningen. Han hade nog hoppats på en köpare från en ort aningen längre bort som inte skulle orka tjafsa när väl bedrägeriet upptäcktes. Tycker du gör helt rätt som tar frågan vidare och skulle säljaren till slut ta tillbaka bilen ska du självklart behålla samma summa som du lagt ut själv på att göra servicen. Bedragaren ska på inga sätt tjäna på detta! Lycka till. Niklas Fransosen |
|
|
"Hämtade bilen 24/4 dvs för lite mera än 1 vecka sedan. Den 23/4 var kontantfakturan utskriven och stämplad ihop med boken. På kvittot var det bla bromsar fram, belägg bak, oljeservice, alla filter osv." Var du och tittade på bilen första gången 24/4 eller hade du sett den tidigare och hämtade den då? Om du kikade på den tidigare nämnde han då att den ska in på service? Den innebär ju att servicen skulle ha gjorts när den var ute på annons. Sen måste jag säga att Servicen är lite väl dyr, det har ju inte bytt kamrem eller vattenpump. Står det kundens namn på fakturan eller bara regnummer eller bara kontantkund? Vem betalar 15 000 kontant? |
|
| Vad är det för en säljare som dessutom ska vara läkare? | |
|
Skum historia, men jag tror du bör betänka att det sällan är någon idé att anlita advokater för att förhandla med människor som gör skumraskaffärer. De har nämligen aldrig några pengar att betala med även om du har rätt och får rätt i 100 olika instanser. Människor som gör skumraskaffärer har aldrig pengar - det är nämligen av den anledningen de gör skumraskaffärer. Det är ju inte helt förvånande att han meddelade att han "ångrat sig och inte vill köpa tillbaka bilen". Jag tror det enklaste och bästa för dig är att använda de pengar du tänkt lägga på advokater till att serva bilen istället och reparera den outförda servicen efter bästa förmåga och glädja dig åt att han för eller senare försöker lura någon som blir arg och "söker upp honom för att välta omkull lite tidningar eller färgburkar". Lycka till! |
|
|
+ 1. Jag håller med Alexander. Även om det är surt att ha gått på en nit, så tror jag att dina chanser att i slutändan komma "vinnande" ur den här historien är begränsade. Och då är jag ändå en hämdlysten och långsynt jäkel ;-) (samt jurist). |
|
| Hur har det gått?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.