|
|
|
|---|---|
Tigerr |
Hej hej hallå! Har en e34 med ljusgrått skinn, vilket man börjar ångra nu i slutet av sommaren när det är dags att städa ur bilen rejält.. Har någon här erfarenhet av "TurtleWax Esmerald" (llr vad det heter?) skinn rengöring? Jag har använt IKEAs läderrengöring och läderbalsam, vilket blir otroligt bra! Men det tar väldigt lång tid, och händerna tar stryk av medlet.. Nu vill jag ha nån riktig latmansvariant! :) Tigerr |
|
Jag är väl konservativ men ju mer noga man är med förarbetet desto bättre blir resultatet. Kör med handskar det hjälper. Jag brukar använda BMWs lädervårdsmedel som funkar bra. Ska du städa ur bilen rejält räcker det nog med en lätt fuktad trasa, skinninsmörjning räcker normalt ett år. Asken |
|
Tigerr |
Tack Asken! Det blev IKEAs läderrengöring igen, if it aint broke - Don´t fix it! ;) Tipset om handskar var jättebra! Lyckades få tag på ett par grova kirurghandskar av en kompis inom vården - Helt underbara att tvätta med! Har en fråga till, till dej. Ska du köpa en X5!? Menar.. Du har redan en superfin 540 och kan det inte bli lite svårt att välja bil innan man ska till jobbet på mornarna då? Många förseningar! ;) Tigerr |
| Turtle Wax Emerald Series är ingen höjdare, prova istället Auto Glyms lädervårdskräm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.