|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska sälja fälgarna som suttit på min e46a. Sitter Pilot sport 2 på dom ca 3-4 mm fram 5 mm kvar bak. Tror inte dom är original.. Vad kan jag begära för dom? | |
| Länk | |
| Omkring 3000:- | |
|
hum... trodde de va 17 tum. 18 tum orginal (med kantskrap enligt bild): 6-7000:- 18 tum kopior: 4500:- |
|
|
Tror det är svårt att få 6-7000 med två däck som behöver kasseras och två till halvslitna. Jag tror det är original du har men det är ju bara att kolla på baksidan av fälgen. ___ //Ulf |
|
|
Ett annat sätt att skilja original mot kopior är att originaluppsättningen har 8" breda fram och 8,5" breda bak medan kopiorna oftast har samma runt om. Däckdimensionen var original 225/40 fram och 255/35 bak. ___ //Ulf |
|
| Tack, Ja jag får kolla bakom när jag satt på dom andra. tack! | |
|
Mitt tips var att begära 6-7000 för dom... om man sen får 5000 drygt så är det väl ok. Jag sålde mina 18tums 208or orginal till 1-serien för nån månad sen med slut däck bak och 5mm PS3or fram. Såldes oprutat för 9000:- (Dock hade mina endast några små små märken samt att 18 tums orginal till 1-serien är mer ovanligt och där med mer eftertraktat än till 3-serien) /Jonas |
|
| kollade mönsterdjup med instrument i EM och det va 5 fram å 7 bak så det fungerar ju ett tag till, men skrapen skrämmer säkert bort en del. Vi får se :) | |
|
M135-fälgarna var ju populära för 8-10 år sedan på E46 men tror inte att suget är lika stort i dag. De som nu köper E46 och vill köpa nya fälgar tittar nog oftast på andra typer av fälgar idag. Man får titta runt vad liknande annonseras för och lägga sig i närheten i utgångspris. ___ //Ulf |
|
|
Ja, med 5 och 7 mm kvar så är det ju betydligt mer värde för en ev köpare. Bra däck dessutom... ___ //Ulf |
|
|
Jag försökte googla runt för att hitta annonser för lite riktpriser men fann inga, antingen är det för att inga säljer å inga vill ha eller för att alla vill ha och dom som finns säljs fort... jag vill absolut tro på det sistnämnda ;) hoho skämt å sido, lägger ut dom om par veckor så återkommer jag om dom blir sålda. |
|
| Fick 4500 för dom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.