|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska sälja mina vinterfälgar med däck men vet ej vilket modellnummer det är på fälgarna. Länk Fälgarna är i mycket gott skick med undantag från en som har ett skrap på en kant: Länk Skrapet är dock inte irriterande märkbart från några meters avstånd: Länk När jag vet vilken fälg det är så blir värdering av fälgar och däck nästa steg. Om ni har en god uppfattning om detta så skriv gärna om det också. Däcken som medföljer är: 4st vinterdäck enligt spec nedan. 2x Bridgestone Blizzak LM-25, RFT 225/45/17 belastningsindex 91H Mönster: 5mm 2x Bridgestone Blizzak LM-32, ej RFT 225/45/17 belastningsindex 91H Mönster: 7mm Fälgar: BMW Stjärneker (nr?): 8" x 17" Tacksam för all hjälp! /OB | |
| Det är BMW Styling 32. Jag gillar dem :) | |
| Tack för snabbt svar Lus. Jag gillar också dem, men de är i min smak något för små i dimensionen. Jag gillar stora fälgar :) | |
| Någon som vill flika in om värdering av fälgar + däck? | |
| bump | |
| 2-3500:- kanske. Inte direkt högsäsong för vinterdäck nu och fälgarna är inte superpopulära verkar det som. | |
|
Det är nog en dålig gissning vågar jag säga. Tror jag kan få 3000 för bara däcken till hösten då de säljs för 2000kr/st då. På sommaren kan man ibland fynda däcken för några hundralappar billigare under rea givetvis. Lägger ut en annons snart och om jag inte får ett rimligt erbjudande så säljs de till hösten/vintern istället. |
|
| Ja, det är möjligt. Räknade inte speciellt mycket för däcken. Eller fälgarna. :) | |
|
Blanda RFT och icke RFT? Det känns som du tappar en del köpare på det, iaf som skulle vilja ha hela paketet. __________ Mvh Grelle |
|
|
Inget lustigt att blanda de två. Hade 4st RFT men föredrar vanliga och när de två var slitna köpte jag två icke-RFT, om jag valt att behålla fälgarna hade de två RFT så småningom bytts ut. Tror dock att du har rätt, säkert lättare att sälja om samtliga 4 hade varit antingen eller. |
|
|
1) Sälj inte vinterdäck nu 2) Tro inte att du kan få i närheten av nypriset trots att däcken är bra. Du är privatperson. Spelar ingen roll om du säljer exakt samma sak, du måste ändå sälja billigare än en firma. 3) Skrapet har mindre betydelse än att det är fälgar som designmässigt är gamla vid det här laget. Får du 3-4tkr till hösten ska du nog vara nöjd. Just nu tror jag de i stort sett är osäljbara, det är 20 grader varmt ute. Folk tänker inte på vinterdäck. ------- //Lövet |
|
|
Lövet, jag skrev i mitt inlägg ca 3kkr för samtliga 4 däck (de kostar 8kkr nya), så att jag tänker begära ett pris i närheten av nypriset är en grov missuppfattning. Du har rätt i både att de är äldre i modellen och att det är fel säsong för att sälja vinterdäck. Kommer vänta till hösten i hopp om bästa resultat. Men som sagt, denna tråden skapades för att få information om vilken modell jag ägde samt tips på värdering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.