|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet något om denna bil CTH933? Länk Handlaren verkar ha tagit in den in juni 2011 men den är aldrig tagen i trafik i Sverige. Konstigt? Någon som känner till något om handlaren Autokap? Verkar ha fått bra feedback på rejta.se i alla fall. Tack för hjälpen! | |
|
Dra inga slutsatser av rejta. De positiva omdömena brukar vara skrivna av firman själv och de negativa av dess konkurrenter. En riktig ankdamm till sajt. ------- //Lövet |
|
|
Jag var och provkörde denna m3:an i slutet av Mars och jag ska försöka göra en opartisk bedömning. Den var mkt fräsch i lacken, luftspjället i mitten var trasigt, känns som någon har rökt i den och sen rekondat den, kändes som ärliga mil i relation till slitage mm i bilen, gick bra i låda och motor, fann inga direkta fel på den. Har för mig att det är en Italien import. Dock blev det inget köp då jag anser att den är överprisad med hänsyn till miltal, ingen EDC, ingen stolvärme (import saknar detta oftast). Dock fick man vinterdäck till om man nu vill köra på vintern. Den har ju ändå gått sina 8500mil + import så kollar man på blocket så anser jag att den är överprisad. Har inget emot import att äga utan mer att dom är ju mindre värda som man ej ska glömma vid köp och inte minst när man sen ska sälja den. |
|
|
wassen: Tysksålda har värmesitsar som standard i kombination med läderklädsel. Gäller alla BMW från 9/94. Att den är osåld sedan 2011 tyder på inget som helst behov av att sälja. Märkligt. Svårsåld som ny dessutom i och med att den stod i över ett halvår. Hade den varit sv-såld hade fordonsåret varit 2008 men den uppgiften om tillverkningsmånad klarar transportstyrelsen inte att få fram på import. Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBSWD91050P303910 Typkod WD91 Typ M3 (EUR) E-modellserie E92 (M3) Serie 3 Typ COUPE Styrning LL Dörrar 2 Motor S65 Cylindervolym 4.00 Motoreffekt 309 Motor HECK Växellåda MECH Färg JEREZSCHWARZ METALLIC (A73) Stoldynor LEDER NOVILLO/SCHWARZ (NCSW) Produktionsdatum 2008-09-08 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S2MDA M DRIVE M Drive S2MKA M DOPPELKUPPL. GETR. M. DRIVELOGIC M Dubbelkopplingsväxellåda m Drivelogic S2MTA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 220 M/MB BMW LM-fälg M dubbeleker 220 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S4MYA INT.LEIST. LEDER CARBONSTR. SCHWARZ Interiörlist läder karbonstruktur svart S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A REGENSENSOR Regnsensor S563A LICHTPAKET Belysningspaket S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S6UHA TRAFFIC INFORMATION Traffic Information S7MEA M DRIVERS PACKAGE M Drivers Package S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akustisk bältesvarning S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Språkversion italienska S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation italienska S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Hastighetsreglering S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit Mvh Stephan |
|
| Ok, visste inte detta om Tysksålda bilar. | |
| Tack för detta! Jag får fundera på om det kan vara värt att åka och titta. | |
|
exakt som Stephan skriver att det är eg sällan en nyare tyskimporterad BMW saknar värme i framstolarna. Typiskt Italienbilar ibland dock. Men skall du verkligen köpa en bil utan värme i stolarna? Det finns väl riktigt fina M3-or i Tyskland som du kan plocka hem själv till bra pris och med riktigt fina utrustningslistor. /Anders |
|
|
Bestämde för att det inte var värt att åka att kolla i dagsläget. Import är definitivt ett alternativ och jag har kollat runt lite. Nu har dock denna dykt upp på närmare håll; Länk Någon som känner till den? Enligt ägaren är den importerad från Tyskland av Staffan Kaiser Cars. Verkar inte vara den mest värenomerade firman? |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
ute igen CTH933 Länk |
|
Se där ja, där är den bilen. Han mailade mig för nån vecka sedan och vill byta mot min TT RS. Avståndet var rätt långt för att åka och titta och jag tyckte inte att magkänslan var riktigt rätt. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.