AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.732

Kylarlampan tänds

mi
12
minimunk
320i -04
Hej,
Ca 30 sekunder efter att jag startat min bil så tänds lampan som normalt indikerar att det är för lite kylarvatten i bilen, den här:
Länk

Efter ca 2 min så släcks den igen. Om jag kört bilen varm, och stänger av den ett tag och sen startar den igen så tänds inte lampan. Nivån på vattnet är inte i underkant av markeringen. Vad kan vara felet?
Undrar om det inte är något fel på din givare. Glapp eller om den är skadad på något sett.
mi
12
minimunk
320i -04
Ja, det är det jag misstänker. Men hos mekonomen hittar jag inte någon ny givare.

Är den bökig att byta om jag nu skulle få tag på en?
Givaren för spolarvätska är likadan, prova att byta till den och se om problemet följer med! Ska sitta så att man inte förlorar någon vätska när man tar loss givaren!
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Hmm säker på det? Har för mig att den sitter underifrån i expansionskärlet. Blir väl ett stort hål utan givaren?
Är på din linje där också Wheelie82
mi
12
minimunk
320i -04
Jag hittade ingen givare till kylarvattnet på mekonomens hemsida, men stämmer det att det är samma till spolarvätskan så kan jag ju köpa en sådan och testa att byta den.
Givaren sitter i en rörformad hålighet med en flottör runt i tanken. Du förlorar ingen vätska när du byter.

Numret verkar vara 17137524812 för givare expansionskärl och spolarvätskebehållare till en herrans massa BMW bilar.
mi
12
minimunk
320i -04
Tack så mycket! Hos mekonomen hittar jag enbart den här givaren, är det samma? Länk
Länk

Denna ska du ha!
mi
12
minimunk
320i -04
Tack så mycket! Beställde den för över en vecka sedan så hoppas att den dimper ner när som helst så jag hinner fixa det här innan besiktningen.

Är den klurig att byta?
Inte så värst. Mest att den kan suga sig fast pga O-ringen, men det går att få loss den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.