|
|
|
|---|---|
| Först kan jag meddela att det är något skumt med mitt centrallås. Ofta när man låst upp bilen så låser den sig igen i nästa sekund. På lunchen krånglade den på samma sätt. För att starta bilen så fick jag snabbt trycka på öppna-knappen för låset och sedan snabbt starta bilen. Dock han jag nog inte riktigt för låset slog igen och bilen gick inte att starta. Låter som något relä eller dylikt som bara hackar och låter utan att bilen startar. Kan man göra någon form av reset på hela larm-historien eller så? Antar att det är något med larmet som hängt sig vilket gör att inte bilen startar. Någon som har något tips? Det gäller en 318 touring årsmodell 2002. | |
|
Är det ett defa larm? Det ska i så fall finnas en liten dosa med två knappar som man kan göra olika inställningar med. Alltså den dosan ligger någonstans bakom handskfacket och är kopplad med en sladd till larmenheten. Man vrider på tändningen samtidigt som man håller in någon knapp på dosan, och då ska larmet blippa med olika sekvenser för olika inställningar. Men det står väl i manualen till larmet om du har den kvar? Mvh |
|
|
Hmm. Om det är ett bmw original alarm så kanske du kan testa följande, att programmera om nyckeln. "You can try reprogramming your key, I'm not sure if this will prevent his key to work though. 1. Turn the car to position 2 (middle) and turn it back to OFF. Do this 5 times without any time gap. So it's going to be OFF, Position 2, OFF, position 2, etc. (5 times total) 2. Remove the key and do the following immediately within 30 seconds. 3. Press and hold UNLOCK and tap the center BMW button 3 times. The doors will unlock and lock to confirm successful programming. 4. Immediately within afterwards, repeat step 3 for your second or third key." Jag tror att han menar "Turn the key to position 2". Den är proceduren kanske nollställer hela larmet inkl kodning av nyckel. Ps, glöm inte att koda om ev reserv nyckel också :) |
|
| Ok, tack för tipsen. Jag lyfte igår av batterikabeln ett par timmar och när jag sedan kopplade på det igen så gick bilen åtminstone att starta. Men låset lever ändå sitt egna liv så jag ska testa att programmera om nyckeln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.