|
|
|
|---|---|
|
hej, har en E39 525 -02 och det låter illa från dämpare bak, är det svårt att byta? kommer det hjälpa att byta eller räcker det att smörjas med något specialmedel? jag smorde den med vanligt 5-56 och fett, då slutade det låta ett tag, men sen direkt började samma irriterande och illalåtande ljud, som gnissel från bakredämparen, ska förmodligen inte ha bilen så länge, så funkar biltemas dämpare? | |
| Alla dämpare avsedda för bilen funkar, mer en fråga om hur bra eller hur länge. Tror inte Biltema har dämpare till E39, så det är nog inget problem. Köp av Clausautoparts.se eller på Ebay.de istället. Har aldrig hört det går att smörja en stötdämpare. | |
| Okej, jo jag sprutade bara 5-56 på själva staget, men vad går ungefär det på? Och är det svårt att byta? | |
|
Näe, men det gör sig inte självt. Har man bara en lämplig fjäderkompressor är det pyssligaste att få ut hatthyllan då övre fästena sitter under den, särskilt om man har elektrisk solskyddsgardin. Annars är det ganska rakt på, tycker jag som gjort det några gånger... Du kan hitta två dämpare från 500 kr och uppåt, allt beroende på vilken kvalitet som önskas. Du får en bra fjäderkompressor för 1000 kr, med frakt, på ebay.de. (På ebay.de söker du på "stossdämpfer hinten BMW E39" och kollar att de levererar till Sverige innan du beställer, till Clausautoparts.se bara mailar du vad du vill ha). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.