|
|
|
|---|---|
|
Jag har tagit bort generatorn på min E39 525 i -02 och nu undrar jag hur jag skall lyckas få på remmen igen, någon som kan länka sprängskiss eller något så jag vet hur den skall sitta korrekt, tack i förväg! ps. det är en bosch 120 0 124 515 050 generator! | |
| Länk | |
| jag som är trög eller hittar man ingen bra bild där det visass hur den skall sitta runt "hjulen" ? | |
|
Finns några GDS tips som kanske kan hjälpa: Länk Länk |
|
|
var tyvärr inte så mycket till hjälp eftersom i första länken så såg man knappt hur den satt, och i andra så bad dom en rita av innan man tog av. Vilket jag "plåtskalle som jag är" inte gjorde, det finns ingen som har en likadan generator som mig och känner att dom skulle kunna rita av eller visa hur den skall sitta? eller hitta en bild då man ser bra hur den skall sitta. |
|
| Här har du: Länk | |
| tack så hemskt mycket för hjälpen, ska se om jag får ihop bilen imorgon ;) om vädret passar dvs :) | |
| En video fr Bavarianauto finns det också på youtube. Den heter BMW serpentine belt replacement. | |
|
Fixade det, böt laddningsregulatorn och lyckades få på remmen som den ska, men då började motorfel/avgasfels lampan lysa (gul symbol dom ser ut som en motor, ska lämna in och felsöka på onsdag så bilen bör ståendes tills dess, ingen som har någon aning om a detta kan vara? Någon som haft samma problem? Tveka inte då att skriva, jag uppdaterar när kaffet veta själv vad det var! :) |
|
| Lampan slocknade av sig själv efter ca 4-8 mil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.