AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
21.472

Ingen ström till xenon ballast E87

Sida 2 av 3
Hm
73
Hman
120d, -05
Reser inte så mycket i jobbet längre men har familj i uppsala. Stockholm fungerar fint! Säg gärna till så kan jag möta upp.

Frågan är om vi ska chansa på att du bara behöver låsa upp modulen. Bättre att prova det först. Dra ett mail här så får jag mail notis när du vet.
Betala är ok men så jäkla oskäligt och när de försöker luras hela tiden är intw ok.

Min AHM modul, släpvagnsmodul hade gått sönder. Då försökte de skrämmas också att bolen skulle bli förstörd av varningar osv. De ville ha 10 000 för att sätta dit en ny. Eller halva priset för att programmera om bilen till att inte ha släpvagn.

Köpte en begagnad och satte dit för 500:-
:)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Japp! Då ja far iväg så hör jag av mig å har du fixat de tills dess så är de som det e :)

Som det låter på din beskrivning så är jag säker på att den endast behöver en reset.

Ja du ser ju vilka fasoner dom håller på me ;) man är väl inte född me tummen i arslet heller ^^
Hm
73
Hman
120d, -05
F-Tar

Du har inga planer på att åka nedåt nästa helg den 25-27 okt?

Ska nämligen upp till Stockholm själv?

Ingen annan som kan koda eller fixa liknande fel som inte bor så långt bort? =)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Nä sorry :/ har inga särskilda planer att åka nånstans de närmsta veckorna.
Hm
73
Hman
120d, -05
Du ska inte upp till stockholm i helgen? =)

Jag har fått tag i två stycken FRM moduler på returbilen i Malmö. Men ingen av de passade. Undrar om du kan programmera om de?

Med den ena fungerar inte bromsljusen och med den andra modueln fungerar inte fönsterhissarna.

Enligt BMW så har FRM moduler innan 07-08 inte kortslutningsskydd. Vilket gör att de förmodligen går sönder och inte går att återställa.

Minns du vilket modellår det var på de bilar du fixade?

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
För det första så har alla FRM har konrtslutningsskydd.. även _70 och _87. Har återställt en kortslutning på en -06 BMW på backljuset. Då BMW sade "Vi måste byta ut modulen". Men det löste sig då man fick sätta klorna i bilen :)

För det andra så kan BMW inte leka med någon modul alls som kommer ifrån en annan bil, dvs en fullt fungerande modul fast med fel VIN nummer och fel ZB# nummer. Dessa måste stämma överens med resten av bilens VIN. BMW kan endast leka med modulen som är helt ny.

I ditt fall vore det bra om du kunde få en begangnad modul med samma art.nr, då underlättar det men den måste fortfarande programmeras.

Tyvärr så skall ja nog inte till sthlm i helgen just.. :/
Hm
73
Hman
120d, -05
Hallå F-Tar

Du ska inte till Stockholm under jul och nyårslovet? :)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tjena! Nä tror inte det, tyvärr :/ Men om jag skulle ser ja till att plocka med mig pc'n.
Hm
73
Hman
120d, -05
Skriv här eller skicka ett mail så jag inte missar det. Mvh
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Absolut! Vad gör man inte för lite BMW-pyssel :)
Hej F-Tar

just fått samma problem.halv ljuset borta på en sida
bytt lampa ,lyser inte alls,Om jag kan komma till ö-vik
kan du titta på bilen va jag har för fel???.själv klart betalar jag för hjälp

vad säger du F-Tar...möjligt att få hjälp.

swedenskier
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tjena..

Har du xenon eller halogen? (om xenon, byt plats på reaktorerna för att diagnosera om det är drivdonen det är fel på)

Ja det kan vi ordna, ingen fara. Det är ju ganska så nära så!
hej.

det hörs bra ..att få hjälp...enklast är skicka ett mail till mej
med tele nummer så ringer jag upp.har.mail, trdt43@gmail.com
Hm
73
Hman
120d, -05
Inga planer på att åka ner än? Du har väl inte fastnat där uppe? :)

Finns det någon annan som har "BMW dator"?

Jag har lagt ner ett år på detta snart. Köpte i veckan en modul med rätt art nr och fick hem den. Typiskt så var den också trasig. Den gav ingen ström till vänster halvljus.

Jag har nu samlat på mig 3 extra moduler. Idag så ersatte jag drivkretsarna på det trasiga kortet jag hade köpt. Hoppades på att det var dessa som var trasiga eller hade bränts, men nej. Antingen så är elsschemat jag utgick ifrån felaktigt eller så sitter "felet" i någon annan krets, förmodligen en logikkrets eller en mikrokontroller.

Länk

Någon som vet vart man kan hitta korrekt elschema/pin out konfiguration för min footwell modul för min bil?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Kolla BMW WDS. :) hehe ja va i Söderhamn idag men fortf en bit till Sthlm endå ^^
Hm
73
Hman
120d, -05
Synd, ja det är nog en bit ändå om det är norr om Stockholm. Jag har sett den tidigare, får inte upp java applikationen som blockeras/inte laddas. Måste nog mixtra med säkerhetsinställningarna?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Exakt! Hade samma bekymmer men man måste ställa säkerhetsnivån på låg sen skall de lira, senaste adobe behövs även.
Hm
73
Hman
120d, -05
Jag provade på 3 datorer och krånglade med alla möjliga inställningar utan att det fungerade. På fjärde datorn fungerade det, då IE frågade om jag ville köra den.

Jag ser dock inte elscheman fortfarande. Jag avvaktar dock med att försöka reparera FRM moduler. Problemet verkade sitta i logiken o inte i drivkretsarna. MOdulerna verkade ha samma pinpout vad gäller halvljus iaf.

En fråga:
Har beställt en kabel till BMWhat, det finns en tråd om den appen. Tror du jag får samma funktionalitet som din dator? Kan jag koda om FRM ed den? Vad har du för mjukvara, INPA?

Tack
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Oj. Ingen aning, använder inte den. Jag har BMW std :)
Hm
73
Hman
120d, -05
Ok hittar ingen info om vad det kan vara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.