|
|
|
|---|---|
|
På väg ut genom garaget idag så drar jag in kanten på vänster framhjulskåpa (heter det så?) in i väggen. Inte spciellt snabbt, men tillräckligt för att det skall bli någon sorts skrapskada. vi pratar alltså själva böjen som är framför och en liten bit ovanför däcket (på en 318 2011). en del verkar ha gått igenom till metallen den större delen är vitt skrap ovan lacken. BMW Org. förs. tar sig an detta, frågan är vad bruker en lack skada (inga bucklor eller så) som är såpass små gå på? Kan det t o m räcka med lackstift? | |
| Du verkar inte ha så stora krav på reparationen eftersom du funderar på att laga med pensel redan...Så pensla på bara. En professionell lagning går säkert på iaf 2" hos nån som kan "spotlackera". | |
|
Dawwe: Det är t o m enklare än så. Det här är min första bil, jag har ingen aning om vad som skiljer "lackstift" från riktig lackning, eller vad som behövs när. Jag blev rekommenderad Smartrepair i Hammarby Sjöstad av en kompis och var där idag (efter det att jag skrev första inlägget). C:a 2600 kr tar de för att lacka om delen som blivit skrapad. Är det någon som har erfarenheter av Smartrepair? |
|
| Jag har använt mig av smartrepair och resultatet blev mycket bra. Det är sällan saker är över förväntan i den branschen men nu var det så. Otroligt duktiga och service minded inkl lånebil. | |
| Det är väl plast i framskärmarna på din bil om jag inte missminner mig. | |
|
Anders-72: Helt sant (vilket också han på Smartrepair påpekade). Vad innebär detta menar du, skall man tänka på något speciellt - eller var det bara en reflektion på att jag skrev att "en del verkar ha gått igenom till metallen"? |
|
| Tja, du slipper fixa det akut för rostrisken i.a.f. Och bulor brukar det inte heller bli utan vid FÖR hög påkänning spricker det. Kan vara lite annorlunda lackprodukter som används, men anlitar du ett proffs så vet de vad de skall använda. | |
|
Hej om du befinner dig i sthlm trakten kan jag rekommenderar Smartrepair, de fixade min högra framskärm på min 850 och det blev jättebra. Jag lämnade in min på deras anläggnins i Täby. Passade även på att massera ut några småbucklor och de försvann helt. |
|
|
Tack alla! För ett tag sedan lämnade jag in bilen på Smartrepair i Hammarby Sjöstad och är väldans nöjd med resultatet. |
|
| Med väldans nöjd menar jag att den ser som ny ut! ;) | |
|
TR808. Hur mycket fick du ge för lackeringen och hur stor var din skada? // Adam |
|
|
Adamski: tror det landade på 2600 kr. Snabba, trevliga, jag kunde ställa alla dumma frågor jag hade som förstabilsägare. Skadan var väl en lackavskavning på 10-15 cm längs med böjen framför och ovanför framhjulskåpan (se första inlägget). |
|
|
Vad är det för färg? Hur stor är skadan? Gå in och köp en bättringsfärg på BMW för 179 kr eller vad den nu kostar. Det är ju trots allt inte den allra häftigaste entusiast-bilen du kör. Vanliga lackstiftet med pensel i en liten burk blir tillräckligt bra. Om du inte är okänslig för kostnaden förstås, men vore du det så hade du sannolikt inte kört en BMW 3138d -11. Du kan liksom inte hålla på och lacka om bilen varenda gång du får stenskott eller en mindre blessyr. Den dagen du skall sälja så väcker omlackade skärmar (med mera) bara misstanke om att bilen är krockad fastän du sa "nej, den är inte krockad vad jag vet". |
|
|
AlexanderK: svårt att veta vem din fråga riktar sig till så jag kör :) Har svårt att beskriva skadans storlek, men jag hade nog själv inte gett mig på den med sånt lackstift. Min bil är Svart II. Jag har jättesvårt att se var lackningen skett, även om jag vet var skadan har varit. För min del var det värt pengarna för jag ville få det snyggt gjort. Bilen var helt nyinförskaffad och jag hade nog aldrig fått det snyggt med lackstift/bättringsfärg (vad jag tror själv i a f). |
|
| Tr808. Det var dig frågan var riktad till. Fattar du hur fyndig du var när du sa "så jag kör". :) | |
|
AlexanderK, är du dryg eller spelar du bara? Att laga en skrapad framskärm med ett lackstift lär definitivt skapa tveksamheter vid en eventuell försäljning. Jag har också använt smartrepair vid flera tillfällen och har alltid blivit grymt nöjd, aldrig några färgskiftningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.