|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, undrar hur mycket olja man behöver köpa till bakaxeln samt växellådan? Bilen är en e46 330ci -02. Mvh Henke | |
|
Hej! I mitt fall 330Ci (facelift) gick det åt en flaska (1l) till bakaxeln. Dock var det jobbigt att få ut de sista 2dl ur flaskan. Rekommendationen är 1.2l men i mitt fall räckte med en flaska då det finns alltid lite olja kvar i bakaxeln! Till växellådan gick det åt nästan 2 flaskor. |
|
|
Ok tack för svaret, en till fråga bara. Tänkte kasta iväg en beställning från Schmiedmann så passar på att köpa oljan därifrån, funkar denna olja Castrol Syntrax Limited Slip 75w-140? /Henke |
|
|
Körde också på Castrol Syntrax Limited Slip 75w-140! Har funkat felfritt nu i 5 månader och 300mil! Om du har manuell växellåda, kolla vilken färg det är på dekalen som finns bredvid oljepåfyllningspluggen. Länk |
|
|
Fast det är eg. inte rätt diffolja? Vxloljan köpte jag på BMW då bara de har MTF-LTx. |
|
|
Vilken diffolja jag skulle använda fick jag olika bud på beroende vem jag frågade men efter att ha dubbelkollat med både BMW & Mekonomen så bestämde jag satsa på Syntrax Limited Slip 75w-140. Både BMW och Mekonomen sa att den skulle fungera utan problem men med en liten risk att bensinförbrukningen skulle gå upp eftersom diffoljan är något tjockare! Efter 5 mån och 300mil har jag inte märkt av högre förbrukning eller andra kostigheter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.