AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.335

bmw+iphone 5+spotify

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Hejsan, jag har skaffat mig en 325cab från 2010 med navi och bluetooth.

Vad ska till för att jag ska kunna streama musik och speciellt spotify till bilstereon?

Ser att där är nån telefonkoppling i armstödet men också en usb och 3,5mm. Men man vill ju inte sitta och pilla på telefonen utan kunna styra det med idrive...är det möjligt.

Tack på förhand för svar.

/Daniel
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
Kolla vad du har för options. 644 bluetooth optionet klarar inte bluetooth streaming. Så om du inte gör en combox reto fit så kan du inte streama över bluetooth. Har du 6fl optionet, behöver du bara en BMW kabel eller docka (tror jag), för att du skall kunna styra Spotify med ratten
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Ursäkta mina begränsade kunskaper i utrustningsdjungeln men hur listar jag ut vad jag har?

Ser också när jag surfar nätet att det finns två versioner för navin, en som heter cic och en som heter ccc, hur vet man vilken man har där?

Bilen e ganska välutustad....jag tror iofs att jag har det "fetaste" av allt...
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Hittade detta....

S633A Mobile phone, Business.
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth.

Vad säger detta?

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Du märker väl enklast genom att testa att parkoppla luren med bilen och om det inte fungerar, då vet du.

I så fall ska denna pryl fungera fint...

Länk
Al
149
AlpineProphet
Eh... menar om inte det fungerar så kan du köpa prylen, såklart... ;)
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Ok detta verkar ju intressant men jag ær fortfarande mycket førvirrad.

Parkoppla telefonen til bilen ær inte något problem, det fungerar utmærkt før telefonsamtal, tom samtalvæntar och att etablera telefonkonferans kan gjøras med idrive snurran men jag klarar inte liste ut hur man eventuellt kan streama musik från telefonen. Då speciellt spotify...?

Den prylen du lænkade till ser ju enkel ut men som jag førstår det så etableras då en andra bluetooth koppling istællet før att linka direkt till bilen. Men skillnaden ær att denna andra bluetooth koppling då støttar streaming och sånt? Kommer man då fortfarande ha full kontroll øver telefonbok och samtal och sånt via idrive/skærm?

/Daniel

Al
149
AlpineProphet
Om du har streaming i bilen så kan du välja ljud från telefonen som ljudkälla istället för t.ex. "AUX". Om inte, då har du inte streaming... Telefonfunktionen fungerar oavsett om du har streaming eller inte.

Tune2air ska enligt de som testat gå att styra via ratten, eftersom den ger samma funktioner som när du sladdanslutit telefonen till bilen. Testa att sladdansluta tel så ser du vilka funktioner du får.

Har dock inte testat själv då Passaten som jag har är utr med streaming.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.