|
|
|
|---|---|
|
Vet någon var man kan hitta fabrikshjulinställningar? Hälsningar Zig | |
|
Vilken bil gäller det? På min 320d -07 är det följande (detta är iaf vad som står på hjulinställnignsprotokollet) Fram camber -0,18 grader total toe +0,14 grader Bak camber -1,30 grader total toe +0,18 |
|
|
Det är E46 330 touringen jag har bekymmer med. Är det protokoll från BMW? Jag tänkte mer om man kunde hitta fabriksinställningarna någonstans? Zig |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
I Bentley reparationsboken (rekommenderas varmt om man mekar själv med bilen) eller i BMW TIS står uppgifterna. Från BMW TIS hittar jag följande uppgifter för en E46 330i Touring -03 med standardchassi Fram Total toe-in : 0 14' (+- 8') Camber : -20' (+- 20') Bak Total toe-in : 0 16' (+- 6') Camber : -1 30' (+-15') Dessa siffror gäller i "normalläge" dvs 2x68 kg i framsätena, 68 kg i mitten på baksätet, 21 kg i mitten i bagageutrymmet och full tank. |
|
Tack för det:) Hur länge bör man vänta efter dämpar och fjäderbyte innan allt 'satt sig'? Zig |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är endast fjädrar som påverkar ride height, stötdämparna (icke-nivåreglerande) påverkar inte detta överhuvudtaget . Kunde inte hitta någon notering om detta i ETK så du bör kunna göra en framvagnsuppmätning/justering direkt efter bytet. |
|
Tackar! Zig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.