|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om BMW har speciella laddare som bara passar till BMW? får ingen kontakt med min laddar som jag köpt på Claes O. Säkringen är hel och fin. Någon som har haft samma problem? Tack | |
|
De har Inge hitech som du undrade över :-) Funkar med alla 12v :-) |
|
| Hmm, skumt, jag får ingen kontakt med laddaren... | |
| Du kanske kan prova laddaren i en annan bil? | |
| Ja provade och den funkar på en annan bil, men det sitter en lite plastbit nere i själva uttaget så laddaren kommer inte helt ner i uttaget... | |
|
Med tanke på hur klena ledningarna är till cigg-uttaget, skulle jag inte ladda startbatteriet via det uttaget! Använd de riktiga anslutningspolerna under motorhuven i stället, alt. koppla direkt på batteripolerna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ska han ladda startbatteriet? ///Stefan |
|
|
...hmm, då han bara skrev "laddare" utgick jag från en startbatteriladdare, men det kan ju helt klart röra sig om en laddare till t ex mobiltelefon eller liknande... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Är det som så att du skall ladda batteriet bör du göra det på bättre sätt! Men de framkommer aldrig vad ja kan läsa mej till att det är det du skall göra! Mvh |
|
| Jag menade en usb-laddare till min mobiltelefon:) | |
| Har du motorn igång? Jag har för mig att strömmen till cigguttaget bryts när motorn stängs av. | |
|
Jag har samma problem, sladden funkar inte i min bil men i alla andra bilar. Den kommer helt enkelt inte ned fullt i uttaget. |
|
| Jag har samma problem med min USB laddare, men den fungerar i andra bilar. | |
| Otroligt irriterande. | |
|
Jag köpte en liknande denna Länk kopplade bara ur sladden från stickproppen jag hade och in i den nya och det funkar. Tror att stickproppen måste vara lite fasad längst ned för att det ska fungera. |
|
| Den här kan nog fungera också. | |
| Det är riktigt irriterande att det inte fungerar. Någon som vet hur man löser det här problemet? | |
|
Glömde länken. Länk Det sitter något i botten på dessa bilar vilket gör att de kräver en mindre kontakt. Egentligen inget mer man kan gör än att byta kontakt med usbportar eller hela laddaren till en som passar. |
|
| Ska åka till Kjell o Co imorn och köpa en av varje ända till någon funkar! | |
|
Jag har en som ser ut som denna Länk fast min är med micro-USB. Hittar in min modell på deras hemsida men den finns kanske fortfarande i butik. Den funkar i båda mina bilar. ___ //Ulf |
|
| Den jag har är en sån mindre variant som man sätter usb kabel i, köpt på Kjell & Co. För nått år sedan och funkar kanon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.