|
|
|
|---|---|
|
Det är det dags att köpa BMW igen! jag funderar över en 525xdA touring-08 som har gått 11500. den kostar 160000:- den andra är 530iA-08gått 5700 och kostar 209000:-. Jag behöver era åsikter och erfarenheter framförallt dieselbilar(partikelfilter,ekonomi) samt att hjäp att kunna välja en av dem. jag kommer köra ca 1500 mil/år. Tack | |
|
Vad är utrustningen på dom.. Hade dock valt den lågmilade bensinaren alla dar i veckan..men nu är jag inte nåt större fan av miljöpartiet,eller av *skördetröskor* |
|
| 525 är som sagt touring medan 530 är sedan ingen av de har M paket. 525 är mörkblå och har 19" M fälgar, svart läder. 530 är silver och har vit/beige läder. Jag tror både har standard utrustning | |
| vad har bilarna för reg nr så kan vi kolla bilarnas utr.lista o jämföra lite..då har man lite mer lött på benen | |
| Kjw313 och grc889 | |
|
KJW313: Chassinummer WBAPY510X0CX14815 Typkod PY51 Typ 525XD UL (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57/T2 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 145 Motor ALLR Växellåda AUT Färg TIEFSEEBLAU METALLIC (A76) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2007-12-03 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S203A ALLRADSYSTEM 4-hjulsdrivning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S2SEA LM RAEDER STERNSPEICHE 246 / NL BMW LM stjärneker 246 m nödloppegenskap. S300A NOTRAD Nödhjul S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S386A DACHRELING Takreling S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S464A SKISACK Skidsaeck S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interiörlister högglansiga svart S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska GRC889: Chassinummer WBAND710X0CS88719 Typkod ND71 Typ 530I (EUR) E-modellserie E60 (MUE) Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N53 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 200 Motor HECK Växellåda AUT Färg BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Stoldynor LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE) Produktionsdatum 2008-03-10 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S2BRA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 247/NL/MB BMW LM hjul/dubbeleker 247nödloppegensk. S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Dörr Soft-Close-Automatic S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr. S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S465A DURCHLADESYSTEM Nedfaellbart baksaete S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interiörlister högglansiga svart S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S563A LICHTPAKET Belysningspaket S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Språkversion engelska S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare |
|
|
Jag hade försökt hitta en med M-pkt,men om det inte är så viktigt för dig så hade jag valt den lågmilade bensinarenn Lycka Till! |
|
|
Två ganska olika bilar, men personligen skulle jag utan tvekan valt 530I, roligare motor, lägre mil och bättre utrustning såsom konformstolar, nav och head-up. Men om du behöver kombi, dragkrok och fyrhjulsdrift så är det inte så mycket att fundera över. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Tack för hjälpen! Egentligen e61 är bra om man har familj och små barn men låg mil är oxå viktigt. Nästan 50000kr skillnad är även avgörande. Det är verkligen ett svårt beslut för mig. Vi får se om jag kan dra ner priset på 530. | |
|
Vill du ha något ännu roligare kan du kolla på denna Länk Skulle vara mitt först val om jag letade 5 serie kring 200' och bara körde 1500 mil/år. Är 525an på Blocket? Hittar bara 530 annonsen Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Jag har en dålig erfarenhet av M5 jag hade. Då kostade närmare 10K i mån. För mig så vill jag inte ha så pass dyra bilar längre fast jag skulle önska det 😪. Nej 525 är inte på blocket än. firman avvaktar på mitt beslut |
|
|
550in alla dagar i veckan, den är ett fynd i jämförelse! Bäst utrustad dessutom: Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBANW51090CT30747 Typkod NW51 Typ 550I (EUR) E-modellserie E60 (MUE) Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N62/TU Cylindervolym 4.80 Motoreffekt 270 Motor HECK Växellåda AUT Färg CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2007-09-13 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S217A AKTIVLENKUNG Aktiv styrning S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Fälg M dubbeleker 135 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatisk växellåda S300A NOTRAD Nödhjul S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Dörr Soft-Close-Automatic P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr. S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S465A DURCHLADESYSTEM Nedfaellbart baksaete S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S704A M SPORTFAHRWERK M sportchassi S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual glasering solskydd S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S563A LICHTPAKET Belysningspaket S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Den har faktiskt godkänd utrustningsnivå förutom att infällbara/avbländbara speglar saknas! Soft close till dörrarna, glaslucka och elgardin är trevligt att det är med. Andra valet är 530in men inget M-paket eller el-gardin och att det fattas 2cyl drar ner så att det inte känns värt att spara den slanten. Touringen väljer man om man vill ha Xdrive, Touring och diesel. Men då hade jag satsat på ett annat exemplar i stället för en så spartanskt utrustad. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.