AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.173

730ia 95 har de nåt värde idag.

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Är en sådan bil av årsmodell 95 med nästan 30 tusen på mätaren värd något idag eller de som förut helt stendöda just 730ia är väl lite udda modell också. Antar att förbrukningen inte riktigt motsvarar den effekten man får

Länk
Visa användare
789
johmei
335i E92
Klart den har något värde. Men allt handlar ju om skick och hur unik den är på en så passa gammal bil. Förbrukning o.s.v. blir mindre intressant med tiden på denna typ av bil.

Jag tycker den där karossen är riktigt fet men skulle nog leta upp en riktigt snygg och då kunna gå en bra bit upp i pris från annonsen du länkar.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
ja gillar också den karossen mkt. Men då den finns där jag bor o sägs va i fint skick så kan man ju kolla kanske. Men ja undrar mer 18 är väl ändå inte så dyrt om den verkligen är i bra skick. trots lilla v8an
Lilla V8:an pinnar på riktigt bra kan jag berätta, som själv haft både 4.0 M60 och 4.4 M62/TU.

En kompis hade en 730, och den rör på sig helt OK. Tror även att de äldre motorerna (från 95) håller bättre än M62, pga de äldre har en mer påkostad konstruktion för kamkedjestyrningen. På M62 är det annars ett orosmoment för bilar kring 30 - det är tyvärr ganska vanligt att plasten i släpskenorna för kamkedjan går sönder, så att kedjan slamrar mot godset. Dyrt att reparera.
18000 är ett bra pris!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag skulle säga att en 730 -95 med 30000mil är stendöd på marknaden. Om bilen är i ovanligt bra skick och priset är bra så finns det nog någon köpare dock.

Svårt att döma skicket på bilden, priset är väl ok, du lär nog få pruta på det.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ja lär väl inte va jättesug kanske men tänkte kolla den imorrn iallafall o se va de är. >Är den rostfri så är de ju ovanligt. Inte så mkt lull lull kanske men ser ja nästan som en fördel me tanke på ålder samt mil. Den har de ja mest eftersöker vilket är skinn+farthållare
Bortaaaa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.