AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
344

Vad kan jag ge för denna 735:a

Hej på er.
Tittar på en annons just nu och undrar vad den kan vara värd, ge mig lite hjälp här så är jag tacksam.

"M-grön svart skinn,ellucka,elhiss,elspeg,M&K
värm,17" lm sommar ,15" vinter, nybes,ua ingen
rost bilen är i fint skick långmil,28300 torr &
fin i motor & låda."

Jag har ringt och pratat med säljaren och bilen har tyvärr inte klimatanläggning och det är en import, men den skall enligt dennes utsago vara i kanonskick. Nya däck på 17":arna bl.a. Jag kommer till att få se bilen ikväll (fre 16/8) så om ni kunde ge mig lite värdering idag så vore jag tacksam.

Tack på förhand...
rätt och slätt, taket ligger på 30 lax. Ger du mer, ja då gör du inget "klipp" direkt. Är bilen totalt i toppskick, så lönar det sig i längden att lägga på det säljaren nödvändigt vill ha.
Lycka till, skriv och berätta om provturen!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Årsmodell underlättar....

/Simon
Sorry, såg inte att årsmodellen inte kom med.
Det är en 91:a.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
35-40.000 om den är fin. Absolut inte mer än 40.000 eftersom den saknar klimat. Det är en svårsåld bil så det går nog bra att pruta.

Lycka till med köpet, det är en skön bil i alla fall!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
40 är för mycket om den inte är i nyskick.
En sån bil utan AC skulle jag aldrig köpa och säkert inte andra heller.

fyrhjulsdrift är roligast!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tror som J.L, ca 35-40.000 kronor.

//Schnitzer
Hej igen.
Jag har nu tittat på, och provkört bilen. Tyvärr så måste jag säga att den inte alls motsvarade mina förväntningar. Inte för att killen var oärlig på nåt vis, men vi har nog olika uppfattningar om vad som är kanonskick. Det var ett antal små bucklor på sidor och huv, mycket smårepor, samt ett besvärande missljud från vänster framhjul. Den ville dessutom vibrera vid lite hårdare inbromsningar.
Han ville ha 52 000:- för bilen, eventuellt byta till min 525:a plus pengar, men jag känner att jag skulle vilja ha pengar mellan på dessa bilar då min 525:a är i ett helt annat skick. Den känns faktiskt som en helt ny bil om man jämför med denna 735:a....

*suck*
Ville att den skulle vara fin, men det är nog bara att fortsätta leta. (Ta det lugnt, försöker jag tänka, det finns kanonfina sjuor ute där någonstans)

Jaja, ville bara dela med mig av min besvikelse.
Tack för hjälpen med värdering ni alla som har skrivit inlägg. Återkommer med fler förfrågningar då jag har hittat nån ny.

Ha det så bra allihopa.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
52000:-?
Då ville han nog inte sälja bilen trots allt. Rent fantasipris.

fyrhjulsdrift är roligast!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är ju i och för sig en -91:a men har tyvärr ganska så mycket mil på sig. Om man vill kunna sälja vidare den sedan så kan det bli svårt att få mycket för den, men ska du ha den kvar så pruta lite och slå till om du känner att du vill ha den.

//Schnitzer
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Känn på den här annonsen:
"BMW 750iAL -92b 14000 mil med servicebok, nybes. Elstolar fram och bak, elhissar, ECC, färddator, antispinn, silvermet. Svart skinn, 17"fälg full utrustning. Bilen måste ses, den är i toppskick. Pris 45.000:- bvsa"

Annonsen finns på TV4-text.

Trots att jag redan har en 750 som jag försöker sälja så blir man riktigt sugen!

//Daniel
Dannemannen: varför vill du sälja då??handen på hjärtat nu?? är den den ekonomiska ruin man tror eller bara tidens gång??
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den 750:in är nästan en -93 och man kan få den för 45.000 kr bvsa. Låter lite skumt det tycker jag.

//Schnitzer
Danneman,

priset ska ses som ett resultat av att ju mindre en bil kostar att köpa (läs äldre bilar) desto mer intresserade är köparen av att den inte ska vara allt för dyr att äga (läs majoriteten av bilköpare i sverige). Detta anser jag är orsaken till att e32 är så billiga i inköp och enligt många på forumen svårsåld. Man kan köpa en nyare mindre och mindre motorstark bil för 80 000 och få samma totaltkostnad.

Tyvärr kommer nog e38 att gå samma väg som e32an gör nu...trist för dem som äger dem...ql för oss som vill köpa denna skönthet!

/Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Gasar-Magnus,
Jag gillar att byta bil =) Nej den har inte varit en ekonomisk ruin, den kostar lite mer att hålla än en "vanlig" bil, men det vet man ju om. Är sugen på en 5-serie igen, de är trevliga.

simon_en,
jo visst har du rätt, om man köper en bil billigt vill man att den ska vara billig i längden också.

Det är ganska intressant att jämföra priset med 3-serien om man ser till nybilskostnaden. Om vi säger att en 325iC -92 kostar 80' att köpa idag, är värdet på bilen efter 10 år hela 30% av dess nypris. Om vi gör samma jämförelse med en 750 -92 som kostar 50' är värdet på bilen bara 7% av dess nypris. Det måste ju finnas en anledning till detta smått otroliga prisras. Man skulle kunna gissa att det beror på att 750:n är en dålig bil, men så är ju inte fallet. Jag tror att främsta anledningen är att folk inte är intresserade av att äga en lyxbil, kanske lite beroende på "Jante-Sverige". Men det är säkert många faktorer som spelat in, exempelvis att ryktet spridit sig om att den är för dyr att äga, att den går sönder osv. Anledningen till att den för många blivit dyr att äga är kanske att folk bara tyckt att det varit rolig att ha en så fin bil men inte skött om den för att de inte haft pengar och sedan sålt den. Men man får väl se det från den ljusa sidan, hittar man en som är välservad går det nog inte hitta mer "bil för pengarna"

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.