|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har kommit över ett par i mina ögon vrålsnygga fälgar som jag gärna vill ha på kärran. Problemet är att de har fel ET, de har suttit på en e60, och jag har en e90 Länk Fram är det 8,5x19 5/120 ET15 och bak 9,5x19 5/120 ET20. Det är precis så de tar i skärmkanterna när gungar mer än vanligt. Frågan är, kan jag valsa kanterna alt. svarva av lite material på fälgen så att de kommer in mera. Jag är inte så vass inom det här området, så vore tacksam om någon med lite erfarenhet inom det här kunde hjälpa till :) | |
|
Skaffa smalare däck + camberplattor, så kommer det funka men det är aggressiva offset för en e90. |
|
|
Inget o rekomendera. Sälj dom och skaffa några andra :) |
|
|
Allt beror på vad för däck du kör på! Jag körde 9,5x19 runt om på min E90 lci ET15 fram och et0 bak ;) då hade jag 215/35R19 däck på samt sänkt ca 40-50mm. Inget skrap men vid full last och aggresive körning så tog det i bakskärmarna. Valsade in den breda kanten på skärmen och sedan var det bara att köra och se glad ut. Fram var det inga problem alls och jag behövde inte göra något med skärmen heller oavsett hur jag körde! |
|
|
3MW, jäklar vad sträckta de däcken måste varit. Har du bilder? Funderat på 9,5x19 ET20 med 265/30 bak på min E92 pre-lci men det är kanske svårt. Vill helst inte behöva ha smalare däck för fästets skull. Åker lite drygt 2 grader camber bak, skulle det funka utan problem tro? |
|
|
3MW: Inte illa!! Sänkt med fjädrar bara? Ingen camber?? |
|
|
Länk Här är länk till bilen, Skrev fel tidigar idag det var ET20 fram samt Et5 bak :) johemei: Original kör bmw på 9x19 samt et39 när man beställer 19" Så kör du 9,5x19 et20 så är det som att du monterar på 25mm spacers bak på bilen. Kan funka, som sagt det beror på vad för däck osv du kör med. Vissa 265: är smalare än andra 255:or eller åt andra hållet. MEN bak skärm kan man alltid valsa/strecka ut. Jag skulle själv ha kört på 9,5x19 et20 265:or och sedan fått de att passa :) Fram däremot är inte lika roligt då en tredje del utav hjulhuset är främre kofångare och den är i plast :( Min gamla E90 pre lci: Länk M193 Pulverlackade i Svart med dödmansklarlack. 8"x18" fram 9"x18" bak 15mm Spacers runt om 225/40R18 Kumho KU39 255/35R18 Kumho KU39 Behöver jag säga att den bilen gick hårt? ;) inget skrap! Charlee82: Det var endast med fjädrar den var sänkt och inget camber eller dyl. Ville ha ett gött stuk på den bara och det fick jag :D |
|
|
Den har jag sett i Uppsala nån gång, riktigt aggressivt stuk! |
|
| Charlee82: Stämmer den rullar där nu, Jag kommer därifrån från början så den som köpte den är därifrån :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.