|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska byta inre bussningar på bärarmarna på min 540 e39. Jag har hört att det är ett vanligt fel att kullederna blir dåliga på modellen, därför undrar jag om ni tycker det är en bra idee att byta dessa vid samma tillfälle? Bör man isf även byta Integralledarmarna, eller behövs inte det? Behöver man specialverktyg till detta? Något annat man ska passa på att se över när man har nere delarna? | |
|
Kan tillägga ett par länkar för att underlätta om vilka delar det är frågan om: Länk Länk |
|
| Intergrallänken är skitenkel att byta när som helst. Ta den först när behov inträder. Kulleden kräver särskilt verktyg, så har du inte det, skaffa eller lämna bort bytet. (Låsringen till kulleden krävs och måste köpas till om den inte ingår.) | |
|
(Går inte att redigera i detta forum...) Se till att göra rent ordentligt innan kulleden pressas i, felar det 1/10 mm får du aldrig dit låsringen och fördärvar kulleden när du pressar ut den för att göra om och göra rätt. Det är egentligen inget annat du tjänar på att göra samtidigt vid byte av kulled. |
|
| Beställer du kullederna från skruvat.se så får du inga låsringar med. | |
|
Okej tackar :) blir att fixa enbart bussningarna först då ;) Okej, finns på ebay där låsringen medförljer iaf :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.