|
|
|
|---|---|
|
Letar andra bil. Hittar en 528 från 97 som rullat rätt exakt 40000 mil. En ägare sedan ny, välskött och ser fin å bra ut. Ska mest ha bilen som andra bil. Priset är bra, men vad tror experterna? Är jag vansinnig som känner mig lockad? | |
| Svårt att avgöra utan mer info, men om priset är rätt är det väl bara att köpa, speciellt som du bara ska ha den som andrabil. Köpte själv en V70 med 40.000 mil som "slit-å-släng-bil", guldbra bil med krok som löser det mesta, dessutom kan den aldrig gå sönder för mer än de 8 jag gav för den. Ser fräsch ut och jag förundras varje gång jag kör den hur mycket bil det är, milen känns inte. | |
| Jag gav 5' för min träskis.... en A6 -97 som rullat 31' mil. Besiktad o skattad. Använder den till byggvaruhuset, tippen mm | |
|
Det mesta som går sönder är nog redan bytt. Vad begär säljaren? |
|
|
Köpte själv en mb kombi e290 1997a, 38 000mil för inga pengar så nöjd att jag köpte en till finare 2001a som rullat nästan 60 000 mil, visserligen dieslar men bilarna håller ju om dom sköts rätt. |
|
|
Känns den bra och låter schyst? Då är den troligen ok. Misssköter man en kärra så är den sliten vid 20000 mil men sköter man den lite extra så går den långt. Jag hade en Porsche 944 som gått nästan 50000 mil och den gick jättefint i drivlinan, karossen däremot var helt rutten pga en felaktigt lagad skada. Faran idag med livslängden på motorer mm är long life service, folk kör två år utan oljebyte och kanske 3000 mil mellan. Det sliter ut grejerna på 15000 mil. //Magnus |
|
| Jag såg att min gamla e39 -97 528:a rullat 39500 mil nu. Jag sålde vid 23000 mil så han som köpte den har fått ur den bra med mil tycker jag. | |
|
Han som har bilen har servat på verkstad alltid och vattenpump, termostat och bromsrör osv osv hade han bytt, dock inget i motorn. Hade börjat komma lite rost allra längst ner på bakluckan där det varit lagat tidigare. Dricker ca0,78 påpekade han, samma som när den vart ny. |
|
|
Min A2:a har rullat 33500 mil och visst känns den lite småsliten.....bl.a. transmissionsglapp och klonk från alla möjliga ställen på dålig väg. Långmilare är oftast väldigt billiga men det kan finnas förvånandsvärt många mil kvar i dem om man har tur. |
|
| Jag tror många skulle bli förvånade hur många bilar med betydligt lägre mil på mätaren egentligen närmar sig eller passerat 40kmil utan att ägaren känner till det. | |
|
Hittade en hel del rost som ägaren inte sett. Skramlade rätt bra från vanosen och nån ventil tickade som fan. Vibrerade så damerna hade fått bita sig i läppen vid gaspådrag, hardyn antagligen. Sen verkade ljusmodulen strula en del då ljuset svajade som fan, gav man den gas lös de upp för att nästan slockna när den varvade ner plus att vissa varningslampor tändes under nån sekund för att slockna. Annars kändes den rätt bra och invändigt var läder och inredning i grymt bra skick. Men jag stod över köpet. På hemvägen bestämde sig dessutom en hare för att utmana Volvon och förlorade, fast den tog kofångare, dimmljus och lite annat med sig i fallet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.