AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
395

Tuning av en M535i , Vad tycker ni ?

Ba
38
Bamse
M535i-86
Hej !

Jag funderar på att göra ngt brutalt med min M535i E28 , och ville bara se vad ni på BMWPower tyckte .

Bilen är Diamansvart med svart skinn och har idag 17" BBS Split fälgar . Bilen är i kanonskick idag .

Turbo installation/Kompressor .
AP-Racing OK , Black Daimond Skivor .
Bilstein dämpare , Fjädrar . ( Öhlins :-) )
Svart lackerad störtbåge .
Recaro Pole Position , omklädda i svart läder .
HKS Mätare monterade i special konstruktion ( snyggt )
Värre koppling ( typ HKS eller liknande ) ( beroende på effekt ) .
4 punkts Sabelt bälten ( Svarta )
U-Avgas Teknik bygger systemet .
19" BBS LeMans eller 19" Challenge ( bereonde på stuk )

Bilen skall vara helt orginal utvändigt , funderade på att köra med Org 17" Split då denna look blir mera hmm nja Anonym så att säga , man vill ju INTE ragga ner bilen som vissa tomtar gör ...

Haka inte upp er på Kolvar,Stakar,B-pump osv då jag räknar in detta i Turbo konverteringen .

Då denna bil är min hmm Skojbil så tänkte jag att man skulle kunna ha lite roligare med den än att bara ha den org , men den SKALL kunna återställas om jag så vill ..

Så vad tror ni om detta ?

M535i
LjudFreak
låter helt okej tycker jag, har funderat på turbokonvertering i min också faktiskt,=)
dä blir nog bra ska du se,,mvh///Danne
Ba
38
Bamse
M535i-86
Ja jag tror med att det kan bli roligt/Bra , det som är grejen är att hålla på med ngt själv. Man kan ta det i den takt man vill osv , men klart att Mappa bilen osv kommer jag nog att lämna iväg till typ T-center eller likn , kanske ProSpeed .

Jaså du med , hmm har du övriga planer för bilen ?

M535i
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Blir säkert en helrolig vagn.. Mitt tipps är att du sattsar så mycket kullor du kan på väghållningen. Bara lite synd att den kommer att påminna om min hpd :-( så jag får väl lacka min e28 i samma färg jag har fälgarna då...fluorescerande bojröd :-).

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Ba
38
Bamse
M535i-86
Ja det har du nog rätt i ( väghållningen ) . Jag kommer att gå igenom bilen fullständigt , byta länkarmar , bussningar , ja allt som bara kan bytas . Jag hade tidigare en EVO så att jag vet att jag kommer att bli besviken oavsett tror jag :-) ...

M535i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.