|
|
|
|---|---|
|
TJena satte på mina sommarfälgar i helgen och upptäckte en massa konstiga fläckar över hela fälgbanan på alla fälgarna som jag inte får bort. Tyvärr spolade jag bara av dom i höstas då de inte var spec skitiga sen dess har de bara hängt på en vägg. De såg INTE ut så här i höstas. Körde en vanlig tvätt med fälgtvätt, shampo o vatten utan att det hände något, sen gick jag på med autosol men märkte direkt att det inte hjälpte något. Någon som har något tips? De är inte värda tillräckligt mycket för att lämna in dem för renovering för flera tusen. Länk | |
| Det har oxiderat så man får våtslipa och polera om fälgbanan! | |
|
Två möjligheter: Den första enklare varianten är den som Gory nämner, att de oxiderat. O då pratar vi om en fälg som INTE har klarlackad fälgbana. Den andra mindre roligare varianten är att det "gått håll på klarlacken" vilket gjort att det har oxiderat. Då blir det värre att få det snyggt... Är det bara fälgbanan som ser ut på detta vis så skulle jag leta reda på en lämplig valfri mekanisk firma som kan slänga upp de i en svarv o svarva till fälgbanorna, borde inte kosta mer än 1000-1500 för alla 4(???).. Därefter kan man eventuellt klarlacka de, men isf med professionella grejer, inte "burkspray". |
|
|
Låter som jag får testa o våtslipa då. Aldrig gjort det förr, får väl söka lite på vilka papper man bör köra på osv. Klaralacka kanske man kan skita i o köra fälgvax ist? Man står ju ändå o gnor varje gång man tvättar.. Det är Dotz roadster fälgar det gäller. köpte dom begagnade men i fint skick, några få märken på kanterna samt ett lite större tvärs över fälgbanan. Förstår inte hur i hela friden de har kunnat bli helt förstörda av o bara hänga ett par månader. Misstänker att det måste ha saltats på någon väg utan jag märkt det precis innan jag bytte till vinterhjul, och sen att jag inte tvättade av dom ordentligt :/ |
|
|
En kompis hade sådana fälgarna på en SAAB för några år sen. Han hade samma fenomen och fick en uppsättning nya på garantin. /Rikard |
|
| Har själv haft dessa fälgar (Dotz Roadster) och fick även jag samma problem efter bara några månader. Fick nya på garantin. Fälgbanan är förövrigt klarlackade på dessa fälgar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.