|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lyckats besiktiga min gamla merca igen och kan alltså fortsätta leta bil ett ett tag till :) Har två (tre) bilar på kortlistan nu (och har inte råd att välja fel..) BMW 1serie BMW 3serie (Hyundai genesis) Vad är er syn på värdet av de två BMW's? tänkte mig en 4 cylinder diesel (även att jag bara kör 1000 mil per år). Är det ett rekomenderat motorval? - jag prioriterar låga underhållskostnader. Har alltid drömt om en coupé och nu är det slut med skjutsande av barn och jag är inte gammal nog att inse vansinnet med coupé... so last time for me.. Jag tillhör kategorin som behåller bilar mycket länge (till skrot ungefär) och det betyder en del rep mot slutet, är 1 eller 3 serien olika i detta perspektiv? Är 190cm lång, blir 1-serien trång för mig och min lika långa son på dom få längre resor (två timmar) vi gör? funkar baksätet i en 1 eller 3 coupé enligt er åsikt? | |
| Kör lite, är lång, behåller bil länge, vill ha kupe. Betyder 325i, för mig. | |
| För dig och din son tror jag ni inte har problem med att åka bekvämt i en etta, men om ni vill ha med er ngn i baksätet är det kört. Så då blir det 3-serien som gäller. | |
| Jag sitter bättre i E81'an än i E91'an, bägge med sportstolar. Är också 190cm. Däremot, som nämnts ovan, så är baksätespassagerare nästan att glömma, såtillvida de inte är små barn eller nätta damer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.