|
|
|
|---|---|
|
När man ska låsa upp bilen så låser inte höger framdörr upp. Det går att öppna dörren manuellt innefrån via dörrhandtaget och låsknappen åker upp. Däremot är det inga bekymmer när man ska låsa bilen. Tips och förslag ? | |
|
Det är inte så enkelt så att du har säkerhetsfunktion påkopplad? Så att högersidan låser upp vid andra trycket? Vet ju förstås inte om den funktionen finns på 03, eller om du redan provat detta. |
|
|
Kax, jo det fanns redan 2003, kollade min instruktionsbok, denna funktion kan ställas in i nyckeln. Gissar att man måste åka till Bmw för inställning. Bmwz4 du har förstås testat båda nycklarna,så de fungerar likadant? Mvh Mats |
|
|
Tack för svaren. Har provat med bägge nycklarna utan framgång. Det gäller även när man trycker på centrallåsknappen inne i bilen så låser förardörren upp men högerdörren förblir låst. Troligt att ellåset är trasigt i dörren. Är det bara att byta ut hela låset eller går det att reparera ? |
|
| Bmwz4 jag är ju verkligen ingen expert alls, men en dum fråga kan du låsa även passagerardörren med nyckel så borde ju inte låset i sig vara sönder eller?? En annan sak, testade du att trycka två gånger på upplåsningsknappen?? För är det så att det är inlagt en säkerhetsfunktion som Kax säger så låses endast förardörr upp på första och passagerardörr på andra knapptrycket. Mvh Mats | |
|
Jag har försökt med alla förslag. När jag låser upp med nyckel så öppnas bara förardörren och högerdörren öppnas endast via dörrhandtaget på insidan. När jag låser med nyckel på utsidan så låses även högerdörren. Troligtvis är det ellåset i högerdörren som strular |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.