|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon mer än jag som har retat sig på att helljus symbolen lyser som en strålkastare i mörkret. Är det någon som vet om symbol belysningen går att juster om man lämnar in bilen på BMW?? | |
| Du kan ju ändra hur starkt instrumenten lyser i inställningarna, | |
|
Jag vet inte om jag kan det. För det som jag skulle vilja kunna juster ljuset på är typ. Helljus symbolen handbroms,dimljus fram och bak. för ljuset på färddatorn samt hastihetsmätaren varvräknaren mm är ok. |
|
| Det går inte att justera specifika symboler i instrumentklustret. Däremot kan du höja/sänka ljusstyrkan på allt. | |
| Helljus symbolen tror jag inte hänger med justeringen av övriga instrumenteringen, har stört mig på det på framförallt Volvon, bmwn kör jag typ aldrig när det är mörkt så är inte riktigt säker på hur det är på den. | |
| BMW har haft samma skitfel på flera modeller, hur svårt kan det va? | |
|
Stör mig också på det (E39). På natten skruvar jag gärna ner instrument- och mysbelysningen i kupen till minsta men blir sen flashad i ansiktet av den där jäkla helljuslampan som alltid lyser lika starkt! Har sett att det är så här på flera bilmärken, kanske en hint om att man ska komma ihåg att blända av vid möte? |
|
|
Ja om det vore så att man inte ska glömma helljuset så tycker jag att det är korkat. För att flera gånnger undviker jag att köra med helljuset pga av att man då måste köra med solglasögonen på för att inte bli bländad. Och då ser man ändå inget bättre! Fast man kan ju alltid tejpa över lamp f-n så slipper man bli bländad själv. Fast det vore ju skit snyggt. "ELLER INTE"! Kan vara så att han som sitter på BMW´s utveklings avd kanske är synskadad. Där av valde han så stark lampsymbol och symboler. Tycker i allafall att det är högst besynnerligt att det måste vara så. Kan tycka det är lite märkligt att inte Bmw har tryckt sina instruktionsböcker även med blindskrift. Kan ju var nå för dom att ha i åtanke framöver. Nu när bilen för övrigt är för beredd för synskadade! För Marin849 jag är lite som du! Vill ha så lite ljus som bara möjligt från instrumentbräda. Blir klart vilsammare för ögonen vid mörkerkörning. Samt att man kanske ev har större chans att upptäcka faror i tid. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Kan man inte köpa typ solfilm från Biltema billigt och bara klippa en ruta 1 x 1 cm och klistra över precis just där lampan sitter? Då ser man den ju, men nedtonat. Tror inte det behöver se så Epa ut. /Sb. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.