|
|
|
|---|---|
|
Våren är här, sommardäck på! Bilen lite skitig som ja tänkte att en biltvätt skulle vara bra.. Va lite stressad så jag åkte förbi statoil veddesta för att köra en automat tvätt med endast högtryck. Det ångrar jag bittert nu... I mitten av tvättprogrammet körde underspolningen igång.. Jag vetefan va den gjorde me bilen men tog i och skrapade rejält undertill.. Bankade och lät inge vidare i coupen.. Helt plötsligt får jag fullt rattutslag.. ( krävs lite kraft att dra runt ratten utan att bilen är igång ) Vafan hände?? Ja inte vet jag.. ÄN... Jo, en fet repa på vänster framfälg samt något gummiskydd höger bak lostnade halvt.. Somsagt, jag tog en borstlös tvätt och trodde det skulle vara relativt ok för bilen men istället blev den misshandlad.. Någon annan som råkat ut för samma sak? Vill även tillägga att jag alltid handtvättar bilen annars.. Nu fick jag extra vatten på kvarnen när det gäller den biten iallafall... :( | |
| låter ju sjukt, enda möjligheten är väl att bilen stått utanför "tvättzonen" (vilket inte ska kunna ske, utan maskinen ska vägra gå igång) eller att maskinen fått någon typ av general-fnatt. vad hade personalen för förklaring?! | |
|
Ja, det var min första tanke också.. Å tänkte att personalen skulle säga detsamma.. Därav gick jag ut å tog en bild bakifrån innan ja körde ut från tvätten.. Står typ precis i mitten.. Min teori är att då jag har rätt låg bil så har väl nån arm fastnat under å då fått fnatt.. Trött på alla skitmärken som blir.. Bifogar bild på fälgen.. [url=Länk [url=Länk screenshot[/url] |
|
| Länk | |
|
Kan bara djup beklaga det som hänt Dej med biltvätten! Sist jag körde biltvätten var nog för minst 10år sedan och körde 3-4vändor över vintern. Sen kom våren och skulle göra bilen hårfin som alltid men jösses va repor på dessa 3-4 vändor bilen tvättats i biltvätten !! Svor att aldrig mer tvätta en bil så mera oavsett årstid. Nu har jag repris vårfina bilar istället :) |
|
| Råkade ut för något liknade för ett par år sen. Första och sista gången min bil såg en automattvätt. Detta var på vintern och då jag skulle backa ut visade det sig att bilen satt fast. Detta berodde på att underspolningen hade gjort underedsskydden blöta så det fallit ner på små munstycken för underedsspolning. Slutade med några knäckta fästen för framspoiler och små bitar av underedsskydd. | |
|
Riktigt trist det som hänt o hoppas det ordnar sig. Det brukar stå tydliga skyltar både vid disken inne på macken och vid infarten till biltvätten att "undvik automattvätt om din bil är sänkt, modifierad och/eller har vingar och spoilers". Har sett detta på många mackar och tror det är ett sätt för mackägaren att frånsäga sig ansvar. Kolla vad som står på just den macken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.