|
|
|
|---|---|
|
Hejhej, jag har märkt av en lukt i kupen nyligen. Känns lite som bränd gummi, eller bränd olja (något bränt i.a.f). Detta uppstår när jag gasar till lite extra vid en omkörning, eller bara allmänt när jag gasar iväg. Lukten försvinner ganska snabbt, och håller sig inte kvar i kupen. Vad kan detta bro på? Mvh// Rimax | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Sök lite i forumet på t.ex "luktar bränt" så ska du se. Det verkar vara rätt vanligt. Jag är själv en av dem som upplevt detta och som trots åtgärder inte riiiiiktigt blivit av med min konstiga doft. Den dyker upp när man minst anar det men mer sällan nu, sedan jag bytt vevhusventilation och ventilkåpspackning. <------ för övrigt något som kan vara orsaken på din bil. Grejen är att det kryper lite olja, tänkbart från toppen, och som hamnar på grenrör eller katt. Och vips kommer stanken. /Sb |
| Jag bugar och bockar för svaret. Jo jag hade läst lite om det. Men hittade inget om 320i E46, tänkte att det kanske är ovanligt... D.V.S att detta är inget att "oroa sig" över? | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Nja, det är ju otrevligt. Jag upplevde det som störande. Olja ska inte tränga ur motorn och hamna så att det förbränns. Nej, farligt är det inte men någonting beror det ju på. Jag misstänkte att min ventilkåpspackning var dålig (den var mycket riktigt som bakelit) men funderade på varför oljan verkade trycka ut, så det blev att jag bytte vv också. Vet inte om 320'n har vacuumpump bakom toppen, den brukar få kassa O-ringar, då dräller det olja på katten och det stinker. Men som sagt, kan inte så mycket om "din" motor så det får andra experter här svara på. /Sb |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.