AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
4.622

lufta koppling 1800 -64

ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
Hejsan! Skulle behöva lite hjälp med att lufta kopplingen på min 1800. Jag har försökt pumpa och bygga upp tryck och sen släppa på nippeln på slavcylindern. Jag har tyck ibland men det kan helt plötslig försvinna och man får börja om från början. Vad kan detta bero på? Huvudcylindern är ompackad så inte det som är felet.
Känns som jag försökt allt! går inte pumpa upp det "fel" väg heller med hjälp av en oljekanna. Har också försökt med en sugapparat som man kopplar till kompressorn utan framgång.

Kan det vara något fel någon stans eller är det jag som gör fel? All hjälp och alla tips mottages tacksamt!
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Provat lufta vid rör och slanganslutningarna, eller låta självrinna ett tag?

628csi
ES
3
ESP
320 -89
Hade samma problem med min 1800 -71. Hur jag än gjorde så fick jag ej upp något tryck. Löste problemet med en billig "bromsluftare" från Biltema som man skruvar fast på behållarlocket. Från adapern går det en slang som man ansluter till ett däck. Sedan trycksätter man systemet via bromsvätskebehållaren.....oh luftar som vanligt via nipplarna. Fungerar utmärkt på både koppling och bromsok. Kan tillägas att jag använde ett halvfyllt reservdäck som källa. Tyckte att trycket blev lite väl högt från ett fullpumpat däck.

ESP
ES
3
ESP
320 -89
Så här såg den ut.

Länk

ESP
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
Lyckades till slut trycka ner oljan till slavcylindern, dock skar den när jag fick upp lite tryck (den har stått sen 91). får se om det blir bättre sen när jag fått hem den nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.