AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.407

M-Pedaler byte

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Köpte M-pedaler till min X1 och när jag bytte in den så monterade jag tillbaka originalpedalerna...
Min fråga är: Passar dessa pedaler till min 328, F30???

Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Såhär ser pedalerna ut för F3X: Länk
En sökning på artikelnumret ger att de passar dessa modeller: Länk
De du har är dessa: Länk
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Tack för uttömmande svar. Dock var jag inte tydlig nog. De pedaler jag har är inköpta hos BMW och man byter hela gaspedalen inkl. elektronik, dvs. skruvar bort den och ersätter hela pedalen. På bromspedalen (automat) kränger man bara av/på gummi.

Visa användare
883
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Hmm, nu hänger jag inte riktigt med. De jag länkade till är OEM, dvs det du får från BMW. Har själv haft de till E90 och har nu de till F3x, visst skruvas gaspedalen dit men inte byter man nån elektronik? Hängde över axeln på killen som skruvade dit dem senast, fick borra lite men han kopplade inte ur/på nåt. Gasreglagemodulblablabla sitter fast, pedalen skruvas bara dit på plattan..
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Det var fel av mig igen... De jag hade köpt var "Pedaler i rostfritt stål". Finns i tillbehörskonfiguratorn under "Interiör". Finns ju till fler modeller, men kan inte se om det är samma till X1 som till F30...

Visa användare
883
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Ok inga problem, men du ser ju hur pedlaerna till F30 ser ut och jag antar att det inte är de du har. Om vi säger såhär: vad du än har för pedaler och oavsett om de passar rent fysiskt eller inte, så är det bara Performance-pedalerna som kommer harmonisera med din M-Sport. Fotstödet man får till M-Sport är i samma design som performance-pedalerna. De ser bättre ut, känns bättre och helt enkelt BLIR bättre ;)

-Tihe Suryoye-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.