|
|
|
|---|---|
|
Bytte idag min gnisslande kupefläkt. När jag satt ihop allting och provkörde så hör man på de högre stegen på fläkten att den mekanisk tar i. Låter ungefär som kort i cykelhjul. Då rev jag allt igen och det som händer är att högra skovelhjulet på fläkten dippar och slår i locket till fläkten i underkant. Den dippar av gyroeffekten antar jag. Fläkten sitter på tre gummibussningar så jag la en extra bricka på varje och drog åt. Tyckte fläkten blev mer fast. Provkörde igen utan paneler och tyckte att jag fick det bra. Ihop med allt och testade en stund senare ikväll. Oljudet tillbaka...Den "nya" fläkten kom från en bil med väldigt få mil. Är det någon som haft problem med installationen på detta viset? | |
|
Återkopplar min egen tråd då jag löste problemet idag. Det visade sig att i det högra skovelhjulet fanns en spricka i plasten längst ut så vid de fyra sista stegen på fläktfarten så "delade" sig den lite och slog i. Troligtvis jag som haft sönder den vid montering. Väldigt trångt när man ska in med den. Kan också varit från början då jag köpte den på skroten. För den som ska byta fläkt kolla noga på fläkten om ni köper den begagnad och var försiktig vid montering. Tre gånger har jag rivit ner allt så vill någon ha hjälp med den biten, hör av er! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.