|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett flertal ggr utan problem köpt delar från Autoteile55.de, men nu verkar det gå "himla trögt" med leveranserna. Förra gången sa man att delarna var skickade - men vid ankomst kunde man med hjälp av adressetiketten se att de skickats först en ca en vecka senare :-(. Undrar om det är bara jag som upplever detta - eller att det är ett generellt problem och man bör undvika att handla där. /Saij | |
|
NJa jag har fått delarna rätt fort från AUtoteile55, har handlat många gånger. Brukar ta 5-7 arbetsdagar har jag för mig En gång köpte jag ett komplett sett med bromskivor, belägg och sensorer MEN framskivorna saknades... Skickade ett mail på krasslig google translate tyska och några dagar senare kom framskivorna. |
|
|
Min erfarenhet av ett 10 tal olika bildelssäljare i Tyskland är att de är snabba och frakten går fort, men dom är fruktansvärda att kommunicera med. Speciellt om något gått snett. Dryga och urkass engelska, ofta google translate rakt av. Det finns ju drösvis med olika ställen att köpa bildelar ifrån i Tyskland, ta någon annan nästa gång. |
|
|
Som sagt strular det med tyska firmor är det oftast ett helvete. Dom svarar sällan, och är det problem med en vara vill dom att man skickar tillbaka den men frakten Sverige-Tyskland är väldigt dyr så det det känns inte så lockande om dom bestämmer sig för att neka reklamationen. Och språk är dom inte duktiga på... |
|
|
Nja - ska väl, som jag skrev i första inlägget, i ärlighetens namn poängteras att mina tidigare erfarenheter av autoteile55.de har varit bra - hade vid ett tillfälle fått fel belägg levererade, upptäckte det först tre månader senare och skrev ett mail och fick till svar: "vi skickar nya omgående, var vänlig lämna de fellevererade beläggen på närmaste återvinningsstation!" 48 timmar senare anlände de nya beläggen. Språket - ja det kan ju vara lite knöligt - med tyska i bagaget blir ju i princip allt i TYskland mycket friktionsfriare. /Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.