|
|
|
|---|---|
|
Drog min topp med 8 kg utan efterdragning och nu trycker den ur sig olja. Jag har tänkt släppa lite på den för att sedan dra dit den igen. Jag hoppas på att packningen håller tätt denna gång. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor | |
|
Länk kolla här, borde vara samma tror jag. /Anders C |
|
|
steg 1, 2, och 3?? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Hmm, inte 100, men antar att du drar alla bultar till steg 1 först, sedan alla till steg 2 ...osv. /Anders C |
|
|
Hej jag drog min M10 top 60Nm (Steg1). Sen vänta jag 15Min å vinkeldrog ytigare 33° (Steg2). starta bilen å vänta te den är uppe i normal arbets temp och vinkel dra ytligare 25° (Steg3). så har jag gjort å det läcker inte nöö sen ska man ju dra bulten i rätt ordning också som fram går i bilden nedan... o = bult 8 6 2 4 10 o-o-o-o-o o-o-o-o-o 9 3 1 5 7 dena info som jag gick äfter har hag fått från en Rep bok funka skit bra |
|
|
Jag brukar dra M10 topparna 100Nm i 3 steg (50, 80, 100 eller nåt sånt). Sen efterdrar jag inom 100 mil (lossar och drar 100Nm). Har blåst ett antal packningar när jag dragit som det står i diverse rephandböcker. Kiip Spiiding! |
|
|
ok, min har gått varm efter att jag har dragit med 80 nm. Låter som att det rätta vore att lossa och dra den med 100 NM. Jag har nya bult och min kompression är HÖG så 100 NM känns behövligt Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.