|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var precis och hämtade bilen från BMW-verkstaden efter koll. Varför jag lämnade in den var att tomgången vandrar och den bluddar. En 318i Touring - 02. Har varit på en verkstad innan som får felkoderna luftmassemätare fel samt felkod för gasspälldon. Han kan inte släcka felkoden för gasspälldonet då bara BMW kan göra det blir det tvunget att åka till dem och lämna in bilen. Sagt och gjort. När jag idag skall hämta den, säger de de endast får upp felkoden för luftmassemätaren och vill byta den. Då blir man ju tveksam. Varför får inte även BMW upp felkoden för gasspjälldonet? Går de på att luftmassemätaren är ett vanligare problem och chansar, det är ju inte deras pengar som betalar kalaset att byta. Fick pris på 5500kr att byta luftmassemätaren. De båda fekoderna hänger säkert ihop, men vad har ni där ute för tankar kring detta? Att byta gasspjälldon är ingen billig historia heller vad jag har hört. Tråkigt att första punga ut för luftmassemätaren och sedan gasspälldonet. Ska tilläggas att den första verkstaden är en erkänt duktig mekaniker som jobbat med BMW i mååånga år. Tankar och funderingar? Man vill ju så gärna att det inte ska krångla... | |
|
Bilen har endast gått 13000 mil om det är till någon hjälp. Man vill ju så gärna att det inte ska krångla... |
|
| bluddrar den likadant om du drar ur sladden till luftmassemätaren? Om nej så är det den som är problemet,.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.