|
|
|
|---|---|
| till en 730 hur låter det? kollade runt lite det finns en grundpaket för 10 laxsom ger upp till 50 hk mer. stora frågan är e det godkänt för besiktning? tror inte ... | |
| Jora! Det får sitta där men ej vara i bruk. Ta bort tuben för säkerhets skull så kan dom på SBP inte säga någonting... | |
|
Det låter bra. Kopplar du ur systemet klarar du förmodligen en kontrollbesiktning. Jeppe |
|
|
Det fanns sånt där till V12:an också för lite över 10.000 kronor, men då kostar det också om något går sönder. //Schnitzer |
|
| funderar som sagt på installera. jag menar under huven e inga problem det finns kåpor som täcker det mesta. värre med tryckmätaren då. men fan dem här lovar runt 150 hk + på en 8 cyl motor. hmm låter för bra för att vara sant | |
markus00 |
Men det kostar väl en del varje gång man trycker in den där knappen eller hur länge räcker tuberna och vad kostar dom?? |
|
Tuberna är inte billiga och inte heller att fylla på. jag tror inte att det är några problem att få 150 hk i din bil, men frågan är hur länge grejerna håller då? Beroende på hur du kör. Man kan nog inte vara för het på gasen om man vill att det ska hålla en längre tid. //Schnitzer |
|
|
Jag har kört med 100Hk bestyckning ganska länge utan problem. Jeppe |
|
|
hmm problemet är att jag får mest valuta för pengarna med nos. jag menar vad får man för mekanisk trim för 10k? vi kan jämföra trimchips 3k ferrita sportsystem 7o5k vassare kammar (4stycken) runt 7k styck o du har fortfarande inte lika mycket effekt som med nos. genast billigt med nos om man jämför så eller hur? |
|
|
Jesperado: Då körde du väldigt hårt eller? //Schnitzer |
|
|
Inte speciellt. Använder ju bilen dagligen som bruksbil, sen gasar jag lite ibland. Jeppe |
|
|
jesperado: e det värt pengarna då? jag vet att det där upp till var o en men vad tycker du? jääävligt sugen nästan så jag blir sjuk |
|
|
Ja, absolut. Ett system är ju billigt i sig, och går dessutom att flytta med om man byter bil t.ex. Att det sen kan bli dyrt med gasen om man använder systemet mycket är ju en sak man helt och hållet styr över själv. Jeppe |
|
|
Jesperado, hur fyller du dina flaskor? Har du tillgång själv eller någon annan kontakt? Funderar på mitt cheater till jänkaren och har kommit fram till att det är bök med att få ny gas. |
|
|
Jag lämnar tuben till en kille, sen får jag tillbaka den fylld. Jag har ingen aning om var han fyller den. Jeppe |
|
|
Hört att det är samma gas som dom kör med på sjukhus...Jesperado, det är inte så att din polare som fyller på åt dig är narkosläkare eller nåt ? :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Jesperado! Skitsugen är en underdrift i dessa sammanhang. Hjälp mig lite nu,jag kan ingenting om det här men 100 hkr till i V12:an för en sån kostnad känns som en bonus.Hur gör man Mvh Dic. |
|
| gå in på vanadisgummi.se (eller var det com?) det är dem som säljer nos bla | |
|
Bilsport för något nummer sedan hade ett stort reportage om gas med tillverkare och de som monterar. Verkar livsfarligt att installera själv om man inte är van..... bmw750power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.