AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.813

Behöver lite råd angående min m3 cabbe!

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Hejsan blev ju ägare till en m3 cabbe 2003 för 2 veckor sen och jag har lite frågor!

Nu är det så att bilen har stått ute och det har dugg regnat då och då, jag har förtillfället inget garage men kommer få ett garage inom en månad så jag kan ställa in den när vädret inte är så bra!

Så frågan är påverkar det suffletten att den står ute i regnet i 4 veckor med kanske regn 1-2 gånger i veckan?

Impregnering, då jag aldrig hörde med förra ägaren om han hade gjort det så känns det som man skulle ta tag i det! Taket blir fuktigt när det regnar alltså ute, men vad jag kan se så droppar inte det av som kristaller, vilket man läst på forumet lite? Det läcker absolut inte in eller något sånt....

Är det något mer jag behöver tänka på angående cabben, typ som dränerings hål? Hur får jag upp luckan för att kunna städa ur där cabben ligger när taket är nere?

Första gången jag äger cab så ni behöver inte skratta om jag frågar dumma frågor!

tack på förhand
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har haft en cab förvarad ute ett helt år och det var inga problem för det cabtyget i alla fall. Impregnering gör främst att taket torkar fortare och inte suger upp vätskan men det är inte nödvändigt för att taket inte ska gå sönder.

Om du vill öppna luckan för att städa så är det väl bara att släppa takfällningsknappen halvvägs? Funkade på min Z4. Dock tror jag inte det ska behövas, ska normalt inte komma in en massa smuts där.

En sak du ska tänka på dock är att inte fälla ner taket när det är blött. Det ska inte torka i nedfällt läge.

-------
//Lövet
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
det är dammigt i luckan andreas :) Nej fäller absolut inte ner taket när det är blött, har hört att det kan börja mögla! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.