|
|
|
|---|---|
|
Letar nya framdäck till bilen, de däck jag söker är Bridgestone Potenza 225/35-19" BMW vill ha ca. 4800:- /st då är dom godkända enligt BMWs normer?! Däckteam vill ha 3921:-/st inkl montering Gummihuset vill ha 2545:-/st Molway 1873:-/st Kan förstå att BMW-handlaren och Däckteam som har en verkstad kostar mer då dom erbjuder balansering, montering osv., men att prisskillnaden är såhär stor känns lite märkligt. Var köper Ni era däck? | |
| Efter att ha varit nöjd med köp efter köp från dackonline kan jag inte annat än rekommendera dem. De är dessutom kopplade till de flesta däckverkstäder och skickar direkt dit, smidigt. | |
| Däckonline har fungerat perfekt. Skicka däcken till ansluten däckverkstad. | |
| Däckonline sedan 2004 :) | |
|
Någon som har koll på hur stor del av den svenska marknaden Däckonline har? Tycker det är väldig ofta man hör att folk köper sina däck därifrån. Men kan hända att icke-entusiaster/massan köper från bilverkstaden eller närmaste däckverkstad. Däckonline inkluderar också frakt i priset på däcken, värt att notera. Enda man kan klaga på är väl hemsidan som är ganska usel och ful. Tar ett tag att lära sig hitta rätt i sökningar och få till rätt antal. =/ |
|
|
Köper själv på Molway alternativt däck online. Beroende på priset. Molway är ofta billigare för mig när man lägger in påkrängningskostanden och balensering. Som exempel Bridgestone Potenza är Molway billigare än däck online om du nu måste ha det däcket. Hade ju hellre satsat på Federal så fall på däck onlines sida för 945:-, men det är tycke och smak. Länk |
|
|
Jag köper hos min lokala däckfirma då han prismässigt oftast ligger på samma slutsumma monterat och klart som däckonline + montering skulle göra. Han har flera inköpskanaler och köper in där det är billigast vilket gynnar mig som kund. Som återkommande kund så får man ju också bra service och hjälp med extra balansering eller punkalagning nästintill gratis. ___ //Ulf |
|
| Bythjul.com Skicka däcken till ansluten däckverkstad. | |
|
Står ju med egen däckmaskin så det blir väl nästan uteslutande däckonline. Federal däcken clintan66 länkar till måste jag säga är oerhört prisvärda däck. Bra pris och fina att åka på samt lätta att montera/balansera. |
|
|
Jag kollar bästa priset på nätet (däckonline, prisjakt ,mfl) sen slår jag på vad det skulle kosta att få däcken monterade av de små skruttfirmorna däckonline rekommenderar slår på lite extra på det priset och vänder mej sedan till min lokal däckfirma (däckia-partner) och föreslår det priset. Hittils har det funkat fint. På så sätt får jag bra pris men stödjer fortfarande lokal handlare istället för en tysk... /Jonas |
|
|
Jag kollar runt på nätet men det brukar sluta med att jag använder en vanlig gummigubbe som ligger i närheten prismässigt av däckonline/bythjul. Letar man runt lite brukar det gå att hitta och jag tycker det blir enklare. ------- //Lövet |
|
| Länk | |
|
Hej! Jag har handlat av Molway och det var bra pris och bra service. Har också handlat en del hos Euromaster till M3:an jag hade tidigare. Även den senaste gången blev det Euromaster och Michelin till Porschen. Vänligen Fabio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.