|
|
|
|---|---|
|
Då kan du tydligen bli av med bilen direkt. Länk | |
| Riktigt konstigt. I och för sig skulle det gå att leda i bevis att bilen verkligen var min, men hur lång tid skulle det ta och hur mycket energi? | |
|
Robert Lundberg: En kontroll i trafikregistret, antingen via telefon eller internet, hade direkt avslöjat att bilen tillhörde dig. Personligen finner jag det extremt konstigt att kronofogden ska kunna göra utmätning på annans egendom. Bara för att någon sitter bakom ratten på ett fordon innebär det inte på något sätt att bilen tillhör hen. |
|
| Låter helt absurt! | |
|
Nu kommer jag sluta låna ut mina bilar till uteliggare! Hur kul är det om dom bara ska till bolaget och sen blir man av med bilen. |
|
|
Ja fogden gör väl som dom vill. Länk |
|
|
Chris87, i det här fallet verkar det inte ha hjälpt. |
|
|
Jag gissar att det där är ett sätt att komma åt dom som egentligen äger bilen men har den skriven på någon annan. En bil behöver inte vara registrerad på den verkliga ägaren. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
Verdi |
Det finns nog nåt bakom den här rubriken som inte riktigt kommer fram. Förmodligen har den där killen bara skrivit bilen på sin chef för att inte fogden ska ta den. Dessutom är det säkert annat skit också som ligger bakom. Den här typen av artiklar ska man ta med en släpkärra salt. |
|
Kronofogden är en av de myndigheter som jag respekterar högst. Håller med om att man får ta vissa snyfthistorier med nypa salt. Har man rättigheter så har man skyldigheter också men vissa verkar inte begripa detta. BMW M-POWER |
|
| Bara det inte blir en ny tråd om skenförsäkring;) | |
|
Det var ju någon tilläggsartikel till ovanstående där det kom fram att chefen hade köpt bilen till han som körde den och att det sedan skedde någon form av avbetalning. Så det var ju inte en bil som han tillfälligt lånat av sin chef utan en bil som han brukade till vardags. ___ //Ulf |
|
| Ja Verdi och GINO är nog spot on; att Aftonbladet vinklar det åt ena hållet är nog den säkraste indikationen som finns att verkligheten är åt andra hållet... | |
|
Jag måste säga att jag inte förstår varför folk läser AB öht..? Ni som gör det - Läser ni En DingDingVärld också?? |
|
Verdi |
Jag läser egentligen bara Bank & Niva på Aftonbladet. Sen på vägen till fotbollsartiklarna så ser man lite annat trots att man egentligen inte vill. :-) Hemma har vi DN och är nöjda med det. |
|
Detta är som vanligt konstigt vinklat från Aftonbladet naturligtvis, för att få ihop en snyfthistoria om hur synd det är om killen och hur elaka myndigheten är. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.