AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
499

E65, vackrare och vackrare för varje dag...

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Blev mörkrädd när jag såg E65 för första gången...men har med tiden börjat uppskatta den mer och mer.
I Dagsläget pendlar mitt tycke mellan "väldigt vacker" och "skitsnygg", speciellt om den är violett-metallic och utan de FRUKTANSVÄRDA 17" fälgarna man kan få med.

Någon som håller med?
MVH
Kalle
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jupp snyggare å snyggare blire den

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
så en silvermetallic med org 20". Satan va maffig. Håller helt med, den är FET, riktigt fet.
Bättre och bättre dag för dag.....

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
I garaget under kontoret står en stålgrå 745 som varje dag väcker våldsamt habegär. Formen "växer" med tiden precis som ni skriver. Tycker att den är snyggast i mörka färger, har inte fallit för silvermetallic.

Om jag jobbar mer och kollar mindre på forumet kanske det är dags att byta in 330n framöver... :-D

My Bimmer is my mistress
Visst, fet är den helt klart, men vacker? Nja... Tycker att E65 nästan lider av samma form av elefantiasis som förra generationens S-Klasse gjorde. Allmänt otymplig plus att Bangle gjort vissa detaljer riktigt anskrämliga (världens fulaste framblinkers, bakpartiet).

Men förhoppningsvis hinner jag också ändra mig nån gång. Tråkigt om man skall gå och tycka att alla BMW framöver är fula.

/Micke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nu när man har börjat vänja sig så tycker jag att den ser riktigt bra ut.

//Schnitzer
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Så väldigt ful som många kritiker vill ha nya 7:an till är den väl inte, men den kommer nog aldrig räknas till en av de vackraste BMW-modellerna. Den har i alla fall ett eget utseende.

Många ägare i Tyskland hade tyvärr varit lite missnöjda med E65, någon klagade på att "7-serie-känslan" inte fanns i bilen.

Synd att man inte fortsatte på ett bestämt spår gällande design, precis som E38 ser ut som en modernare E32. På en bilmodell som heter samma sak år efter år är det skoj om man kan se ett mönster modellerna imellan.
Men som sagts förut så bytte BMW formspåk på 80-talet och byter nu även på 2000-talet formspråk, allt för att hålla sig moderna. Tänk om BMW sett likadana ut nu som på 70-talet, snyggt, visst men modernt nja.. Men kanske ordspråket "det var bättre förr" passar in här. även om jag faktiskt gillar det mesta på nya 7an utom inredningen.

Mvh /Carl

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Om man tänker efter, jag älskar BMW och därför tvingar mig att gilla de (känns så). Hade nya 7:an varit en Honda eller Hyundai, vad hade ni sagt då?

/Manray/
Vad hände med ratten....?

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ni som jämför E65 med Huyndai och Honda, ta en titt på baklysena på nya MB E-klass. Skriker koreansk design, tycker jag. Inte alls lika snyggt som på S- och C-klassen.

För övrigt vill jag ha en 745i.

My Bimmer is my mistress
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...micke;...holder med dig i at E65 visuelt virker unødvendig voluminøs (elefantiasis !)....der også var et faktum vedr. forrige generations MB S-klasse. MB har med dagens model en bedre design. Måske bliver den næste BMW 7-serie tilsvarende mere vellykket ?

...jeg mener også at interiøret (dashboardet) i E65 har et designmæssig præg af Cadillac Allante (1987-1989). Interiøret er helt klart inspireret af det amerikanske design koncept der generelt ikke er specielt "driver" orienteret.

V-max
Tretretti: Så eftersom nya MB E-klasse har koreainspirerade baklyse är det bra att E65 är ful? Ser inte riktigt vart du vill komma. Själv tycker jag mest att det är tråkigt att E65 ser ut som den gör, men jag hoppas att jag vänjer mig. Jag VILL ju tycka om BMW:s bilar. Rent designmässigt väcker MB SL det största habegäret hos mig nu.

bmwE9: Exakt! Även Z4 verkar ju gå åt samma håll interiört. Dåligt tycker jag.

/Micke
Lånade en 745i och efter ett tag fanns det inget att klaga på inom design eller mekanik. Vill ha!!
Jo, förresten... 19" dubbfria vinterdäck kombinerat med 333HK och is-väg kanske inte var världsbäst... men det fungerade det också.
:-D

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med Micke. Framlysena med "ögonbynblinkers" är det fulaste på hela bilen. Bakluckan kan man ifs. leva med , men fronten då.........skitful! Bara senaste Ford Scorpio var fulare.
//Marin
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kan hålla med om kritiken mot inredningen i E65. Den är inte lyckad, för mycket "antikrundan" med alla träpaneler. För amerikanskt för europeisk smak, men är det inte så att den stora tillväxtpotentialen i det här segmentet finns i USA och (framför allt) Asien? Det gör inte inredningen snyggare men man fattar varför den ser ut som den gör.

Hur som helst ligger försäljningen 17% högre än för företrädaren, vilket delvis men inte helt förklaras av att många väntar med bilbytet tills den nya modellen kommit.

Man kan ha synpunkter på mycket i den nya designen - tycker själv att exteriören är mycket lyckad med undantag av blinkersarr fram - men det var nödvändigt med ett radikalt grepp. Annars hade den nya modellen sett mossig ut redan första året och inte haft en chans att hävda sig mot konkurrensen. Grundkonceptet måste leva i 12-15 år med vissa förändringar.

Jämför med E32 och E38 som jag tycker är två lyckade variationer på samma tema. Den formen höll sig mellan 87 och 01, men det hade inte gått att klämma fram en variant till.

Tror själv att E60 (nästa femserie) kommer att ha grundformer som påminner om E65, men att den inte blir lika radikal i detaljerna. Det handlar om en volymmodell och där har man inte råd att experimentera för mycket.

My Bimmer is my mistress
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tretretti: Bra talat. Håller med dig helt och hållet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.