AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.325

Värde långmilare BMW 520dA Touring -08 ?

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Rullade som tjänstebil innan jag köpte den, 26700mil, välservad på enbart BMW verkstad, tillverkad 2008-02, 177hk med nya automatlådan.

Mörkblåmetallic med beige skinn inredning, mycket bra skick (förutom stenskott pga. dom höga milen och parkeringsskador på stötfångare fram och bak) nyligen hel rekondad inredning på wellkept, och utsidan ompysslad årligen på ditec.

Välutrustad med 17" alu på både SoV, El-dragkrok, Motor & Cupe värmare, Sportstolar, I-drive, Larm, Xenon och annan seriemässig utr.

Vad kan rimligt slutpris på denna kärra tänkas bli ungefär... går i bytas tankar mot mindre bil då nya garaget är lite trångt och jag inte behöver stor bil egentligen.
Lägre än för den här Länk 80tkr?

Låter i mina öron märkligt med kombinationen mycket bra skick tillsammans med parkeringsskador på stötfångarna.

Mvh Stephan
835
Vad är märkligt?

Inget konstigare än att bilen är riktigt välvårdad generellt, men "gnuggad" i stötfångarna i stockholms parkerings situation? Hopplöst svårt att klara sig utan skador när man har parkering på gatan. Inte jag själv som orsakat dem, men dom finns där lik f-bannat.
Inte värre än att man lackar om, men frågan är om det är värt att göra det för en försäljning på en bil i denna prisklass. Jag själv är ganska petig, men nästa ägare kanske tycker det går att leva med.

Bättre att sälja den till "bra pris" som den är tänkte jag annars hade jag inte beskrivit detta i denna värderingsfråga.

835
Bra jämförelsebil föressten, jag hade inte sett den.

Min bil är lite bättre utrustad, men 75-80.000:- kanske går att få ut med lite tur då :)

Väldigt mkt bil och bekväm bil för pengarna, känns som ny bil fortfarande
Jag har för mig att det kostade 3-3500kr att lacka om stötfångare fram/bak och grepplisten på bagageluckan på en Audi A4 Avant. Så det kanske kan vara värt att lacka innan försäljning.

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror man får räkna med mer än 3-3500kr för både fram och bak, åtminstone om vi pratar om seriöst jobb med kvitto.

___
//Ulf
835
95 800 - 103 300 kr kr på bilpriser.se och det motsvarar bil i "fullgott skick" som dom beskriver.

Men när jag tittar på blocket känns det som bilpriser.se inte hänger med prisutvecklingen?

Har för mig att de flesta gnäller på att bilpriser.se värderar för lågt :)
Visa användare
8.666
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Udda bilar, som denna blir med över 5000 mil/år är är svåra att få bra statistik på, därav ska man inte bry sig allt för mycket vad bilpriser skriver.
835
Självklart inte alltför mkt att bry sig om...

...för man får aldrig mer än köparen är villig att betala, som vanligt :))
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilpriser är helt fel ute när det gäller nyare e60/61. Alldeless för höga priser mot vad dom igentligen är värda. Min förra 525dT listade 199' på bipriser.....såldes för 160' vilket var ungefär vad dom andra motsvarande bilarna stog i då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.